VACANCES 2019 (Cap. 12) - Una passejada pel Loira

Dijous, 15 d'agost del 2019

Són les 7:30 del matí i ja estem preparats per sortir del pàrquing de Rochefort-en-Terre. L'itinerari que tenim pensat ens porta per la riba del Loira, direcció els castells d'aquella zona però abans hem d'omplir i buidar aigües, posem rumb a l'àrea de Malansac. Un cop arribats allà només podem buidar, doncs no tenim connexions per la toma que tenen, així que ens quedem a mitges.

Posem al GPS destinació "Saumur" i l'opció de no passar per peatges i el gps decideix fer-nos una ruta turística per la comarca. En algun moment arribem a estar ben perduts, doncs el gps no rep senyal, el mòbil no té cobertura i al mapa de carreteres que havíem comprat no surt la carretera per on anem. En un moment donat la veueta del gps diu allò de "continuï 6 quilòmetres" i, un cops fets els 6 quilòmetres sense trobar cap cruïlla, ens fa fer mitja volta i fer 6 quilòmetres en sentit contrari, per la mateixa carretera. Però l'aventura ens permet veure un cérvol o daina a tocar de carretera, o sigui que donem la volta per bona.

Finalment recobrem la connexió amb el satèl·lit i podem sortir de l'embolic. A les 9 del matí estem a Redon, una ciutat a la vora del Loira que ja surt als mapes 😉. Al Park4Night hem vist que hi ha un pàrquing a la vora del riu on podrem omplir els dipòsits d'aigua, al Quai Surcouf. Hi ha algunes autocaravanes que hi han fet nit, unes 5 o 6, i a l'altra riba del riu també n'hi ha d'aparcades. Ens ho apuntem per a properes visites, doncs no fa mala pinta.

Una mica més endavant del pàrquing hi trobem una "boulangerie" amb gent fent cua i, com que és dia festiu, preferim comprar una mica d'esmorzar i pa per si més endavant trobem tancat.

Continuem ruta direcció Saumur. En un moment donat intercanviem els llocs i em poso al volant. Encara no ho he fet mai per carreteres secundàries, i déu n'hi do el que m'ha tocat fer! Passat Anguers agafem per la carretera D952 que ens permet veure com de baix va el riu Loira, a vegades sembla que desaparegui i tot, però és una carretera força estreta. Travessem el Loira per un pont de ferro pel simple fet de fer-ho (estem tornant boig al gps) i una mica més endavant fem la volta i el tornem a travessar, però ja conduint en Xavier.

Els quilòmetres per aquestes carreteres semblen més llargs, arribem a l'àrea de Saumur a les 13:30, casi 6 hores per fer poc més de 240 quilòmetres! Això comptant un parell d'aturades, l'estona perduts pel bosc, etc. I que el ritme de conducció, evidentment, és més lent. Però no tenim pressa.

L'àrea està ben senyalitzada, està a les afores de Saumur i és de pagament. Hi ha un carril bici des de l'àrea fins a la ciutat, però ens fa mandra treure les bicis i el que fem, després de dinar i la becaina, és acostar l'auto a un pàrquing força gran que hi ha al costat de l'església de Notre-Dame des Ardilliers. Des d'allà anem caminant fins el castell i hi passegem per la zona, sense entrar-hi.

By Martin Falbisoner - Treball propi, CC BY-SA 3.0
Baixem al centre de la ciutat per una altre camí i comencem a trobar una mica d'ambient. Saumur és una petita ciutat d'uns 25.000 habitants. La majoria d'edificis estan fets amb grans blocs de pedra calcària de color clar, i per això també és coneguda com la ciutat blanca.

Tornem xino-xano fins al pàrquing i en Xavier entra a l'església de Notre-Dame des Ardilliers, però jo estic cansada i ni tant sols surto per fer-hi fotos...

Quan arribem a l'àrea, al cap d'una estona passa un treballador per cobrar el pàrquing (uns 5-6€, si no recordo malament). Pren nota de la matrícula i paguem amb la targeta.

Com que la ruta que estem fent també és utilitzada per molts ciclistes, a l'àrea hi ha una zona específica per a posar tendes de campanya i també un lloc cobert on hi ha bancs i a taules per qui vulgui utilitzar-los. De fet, quan hem arribat al matí semblava que l'estaven fent servir per algun tipus de celebració familiar. És una àrea ben curiosa.

Sopem aviat i passem una nit ben tranquil·la.

Divendres, 16 d'agost del 2019

No podem estar a la zona del Loira i no visitar cap castell, així que busco informació (no ho havia fet abans perquè al preparar el viatge no teníem pensat tornar per aquí) i decidim anar al més visitat de tots, al Château de Chenonceau. Dubto si visitar també el castell d'Amboise, però estem en mode "tornada" i de sobte tenim ganes de tornar al mediterrani, així que visitem només aquest.

No explicaré res aquí res sobre el castell, hi ha moltíssima informació a internet i gent amb millors capacitats narratives que la meva, només alguns apunts sobre la nostra experiència.

Punts positius:

• Hi ha un gran aparcament gratuït, amb zona específica per autocaravanes. Hem pogut aparcar a l'ombra.
  • El sistema de compra d'entrades és àgil, hi ha moltes màquines tipus "caixer automàtic" on fer la compra directament amb targeta bancària. En el nostre cas, he preguntat a un treballador si fan descomptes per a discapacitats, doncs ni a la web ni als caixers veig cap opció al respecte, i amablement m'ha acompanyat fins a un petit edifici on, després de fer una mica de cua, m'han donat una entrada a cost zero per mi i he pogut comprar la d'en Xavier al preu establert (16,50€).
  • El castell és tal i com surt a les fotos, amb una edificació sobre el mateix riu (la Galeria dels Medici), jardins preciosos, un laberint...La història també és ben interessant.
Punts negatius:

• El pitjor de tot, la gentada. Tot i que hi ha un sistema establert per limitar l'accés al castell, aquest no està relacionat amb la gent que surt del mateix. És a dir, cada "x" minuts entren 15-20 persones, però potser només han sortit 5, amb la qual cosa les sales estan molt i molt plenes.
  • No deixen entrar res de menjar als dominis del castell. I quan dic res, és res. Fan obrir motxilles i bosses a l'entrada. Una pena, perquè els jardins feien venir ganes de seure a l'herba i menjar alguna cosa. Em nego a deixar-me atracar per obligació.
Això fa que en menys de tres hores ja hem vist tot (a dins el castell hem hagut de passar per sobre algunes sales de la gentada que hi havia). Així que fem un dinar ràpid i estudiem la ruta per decidir un anirem a dormir.

Tenim clar que anirem a un càmping, doncs toca ja fer alguna bugada (no n'hem fet cap des de que vam començar el viatge). Decidim dirigir-nos cap a Sant Amand Montrond, un poble situat al sud de Bourges on hem vist un camping municipal (La Roche) que té bona pinta.

Sortim de Chenonceau i recorrem la carretera D976 fins a Bourges, on agafem una carretera de circumval·lació i acabem agafant l'autopista de peatge A71 fins a Sant Amand. Arribem al càmping a mitja tarda i no tenim problema en trobar ubicació. La noia de recepció és molt agradable i tot ho fan fàcil.

La tarifa és 14€ els dos per nit, més 3€ si volem llum. L'únic "però" és que la rentadora i l'assecadora per fer la bugada estan dins de la recepció i aquesta tanca a les 7 de la tarda, però tenim prou temps per rentar i assecar la roba. Mentre funcionen les màquines, aprofitem per donar-nos una dutxa ben llarga (és l'únic que trobo a faltar a l'autocaravana) i passejar pel càmping.

Com tots els càmpings municipals, no té cap luxe. Per no tenir, no hi ha ni restaurant, només una parada ambulant de pizzes al forn, però quan preguntem els ingredients no fan servir mozzarella, sinó un altre formatge, i preferim no fer experiments.

Com a curiositat, aquest càmping també està preparat per rebre motxillers amb pocs recursos i cicloturistes. Continuem a la regió del Centre Vall de Loira i ens dona la sensació que hi ha molts establiments que, a l'estil del camí de Sant Jaume, ofereixen allotjament per ben pocs cèntims. Aquest càmping inclús té unes cabanes de fusta que, pensem, posen a disposició dels que no porten ni tan sols tenda de campanya.

Al vespre, abans que es faci de nit, decidim anar a fer un tomb amb les bicicletes. És la primera vegada que les baixem del portabicis... Passegem pel poble i ens costa trobar alguna cosa d'interès. Hi ha uns jardins força macos, però estan tancats, el poble sembla desert fins que ens endinsem una mica més i comencem a trobar una mica de "vida", una plaça amb bars i terrasses. Veiem un kebab i decidim quedar-nos a sopar. Total, a l'auto no tenim gaire cosa i podem donar-nos un petit "luxe".

Tornem que ja és negra nit però no hi ha cap problema amb les bicicletes. Veiem un troç de pel·lícula i ens anem a dormir. Demà ens acostarem una mica més al Mediterrani.

Pernocta i quilometratge

• Pernoctes a l'àrea de Saumur i Camping La Roche.