JA PORTEM 6 MESOS!

Doncs això mateix, que ja fa 6 mesos que voltem amb la Pelotilla II. De moment estem molt satisfets. Sí que és veritat que a nivell econòmic ens hem sortit una mica de pressupost, però de moment li estem traient molt de profit.

En resum, fins ara hem fet unes quantes escapades:

Novembre 2018 - Osona

Quan vam tenir tots els papers enllestits no vam poder esperar més i vam anar a passar el dia a Osona. La veritat és que aquesta comarca s'està posant les piles amb les àrees d'autocaravanes. Podeu trobar més informació aquí: http://osona.osonaturisme.cat/seccio/arees_autocaravanes

Primer vam anar a Sant Hipòlit de Voltregà. Va coincidir que hi havia "mercadillo" i vam estar xafardejant per les paradetes. La idea era passar tot el dia allà mateix, però un cop vist el poble amb decidir acostar-nos a una altra àrea, aquesta a Sant Pere de Torelló. Aquí vam començar a copsar alguns problemes d'aquestes àrees, fetes amb molt bona voluntat, però no gaire pràctiques. En el cas de Sant Pere, el problema és que l'àrea està força lluny del poble, potser a uns 10 minuts caminant de pujada, en un polígon industrial que no és gaire agradable, però almenys s'ha d'agrair l'esforç.

En aquesta àrea vam fer, per primer cop, el primer buidat d'aigües grises. Com que la nostra AC en té dos dipòsits i dues sortides (no sé si això és habitual), de vegades no tenim més remei que bellugar l'auto per poder buidar del tot. En aquest cas, com que d'aigua n'havíem gastat poqueta no en va sortir gaire.

Desembre 2018 - Pont de la Puríssima

Pel Pont de la Puríssima vam anar a estrenar, al 100%, la nostra Pelotilla. El destí escollit va ser el Delta de l'Ebre. La primera nit la vam passar a l'àrea de la Caseta de Fusta, molt ben situada per visitar tota la zona. L'únic "però" que li vam trobar és que per omplir aigües (previ pagament) hi havia un horari molt restringit, només al matí (crec que de 9:00 a 12:00), i el dia abans vam anar una mica "apuradets".

Vam tenir molt bon temps, sense vent, que sempre s'agraeix. Però vam tenir una petita ensopegada quan, per culpa d'una badada nostra, em van robar la bossa i vam tenir que anar a Amposta a presentar la denúncia, perdent tota la tarda. Vam acabar dormint a Poble Nou del Delta i l'endemà, per aquelles casualitats de la vida, ens van trucar els Mossos avisant que havia aparegut la meva bossa i que, precisament, l'havia trobada l'alcalde de Poble Nou. Vam recuperar casi tot el contingut excepte, per suposat, el mòbil i les targetes bancàries. Però la lliçó ja la vam aprendre.

De Poble Nou del Delta vam fer una ruta passant per Margalef, on vam dinar i després travessant tota la Serra del Montsant fins arribar a Selva del Camp. Vam arribar a l'àrea cap a les 8 del vespre. Tot i que estava plena, ens vam col·locar en un cantó on no molestàvem ni per entrar ni per sortir, i vam anar a fer un tomb pel poble, que ens va agradar força. A les 11 de la nit ens va avisar un agent de la polícia local que si l'àrea estava plena no podíem quedar-nos a dins, però finalment ens van deixar quedar, avisant-nos que l'endemà, si no quedava cap plaça lliure, hauríem de marxar (la qual cosa ja estava prevista, doncs era el dia de tornada a casa).

L'endemà es va aixecar amb molt de vent i vam decidir anar tornant xino-xano cap a casa. Ens vam desviar fins a Navarcles per intentar veure uns amics, cosa que no va ser possible, i vam dinar a l'àrea d'aquesta població. La tornada a casa va ser ben tranquil·la.

Desembre 2018 - Gener 2019 - Cap d'any

Una altra escapadeta que ens va permetre descobrir bells entorns no gaire lluny de casa.

Com que no teníem cap pla específic per Cap d'Any, mitjançant Facebook ens vam apuntar a una trobada a una masia prop de Cànoves, a Cal Caputxí. La trobada era només els dies 31 i 1, per la qual cosa el dia 30 vam tirar cap a Sant Feliu de Codines, on volíem aturar-nos al Cim de les Àligues per dinar. La nostra sorpresa va ser que estava tancada i, de totes maneres, el parking estava força inclinat, per la qual cosa vam decidir continuar per la C-59 direcció Moià.

Seguint indicacions del Park4Night (quina gran aplicació per a novatillos com nosaltres!), vam anar a parar al Parc de l'Aigua, a Sant Quirze Safaja. Tot i que no vam trobar el lloc indicat dins del parc, no vam tenir problemes per aparcar i dinar dins l'autocaravana. Quan vam acabar vam sortir a fer una volta pel parc, i llavors vam veure on estava l'aparcament, on per cert hi havia 2 o 3 campers que hi havien fet nit. El poble de Sant Quirze és molt petit, però també val una visita.

Des d'allà, i seguint la C-59, vam arribar fins a Moià. Vam trobar lloc en un aparcament de sorra al costat del centre del poble, que vam visitar quan ja es feia de nit. També ens va agradar molt, no el coneixíem, i l'únic problema que vam tenir van ser les campanades que en Xavier, diu, va sentir durant tota la nit. Jo vaig dormir com una soca!

L'endemà ja era 31, així que vam tornar a agafar la C-59 però direcció sud. Vam fer parada a Caldes de Montbui, on feia molts anys que no hi anava, i vam visitar el casc antic molt ben cuidat. I des d'allà ja vam anar cap a Cal Caputxí, on vam passar dos dies en molt bona companyia.

Febrer 2019 - Sortida aniversari

Com que aquest any el nostre aniversari era un divendres, vam demanar festa tots dos a la feina i vam sortir dijous al vespre direcció sud. Vam passar la nit a l'àrea de servei de Jorba, on vam dormir força tranquils, i l'endemà vam tirar direcció Arbeca, on vam pernoctar a la Vinya Els Vilars, on els propietaris tenen habilitades unes quantes places per a autocaravanes, amb possibilitat de tenir llum gratuïtament en algunes d'elles. No és obligatori, però si compreu una mica d'oli o de vi de la bodega els agraireu el favor. La veritat és que vam estar molt tranquils.

L'endemà dissabte vam fer una mica de ruta: primer vam visitar el poblat ibèric d'Arbeca, amb una visita guiada molt interessant, però que amb el sol que feia es va fer una mica llarga. D'allà vam anar a Vallbona de les Monges. Vam dinar sols a l'àrea i després vam fer la visita al monestir.

En acabar vam enfilar cap a Balaguer. Havíem llegit que es podia dormir a la vora del riu i no ens va costar gaire de trobar el lloc, gràcies com sempre al Park4Night. Ja era fosc, però tot i això i el fred que feia vam anar a fer un tomb pel casc antic. De fet, vam pujar fins dalt de tot, però evidentment l'esglesia era tancada. Les vistes des de dalt, tot i que ja era negra nit, eren espectaculars. Primer vam pensar que hi tornaríem l'endemà, però la pujada era força dura per mi i al final vam decidir anar tornant cap a casa.

De tornada vam fer parada a l'àrea de Tàrrega per visitar el poble, i a la de Cervera per dinar. Val a dir que l'àrea de Cervera queda força allunyada del poble, però després de preguntar a una noia de l'oficina de Turisme ens va dir on podríem aparcar a prop de les muralles, i allà vam anar-hi. Un cop visitat el casc antic de Cervera vam tornar a l'àrea, doncs hi havia taules de picnic i podíem dinar fora tranquil·lament.

I des d'allà, després de dinar i una petita becaina, ja vam anar tornant cap a caseta.

Aquí un petit vídeo resum.