L'Escala i Peratallada

Divendres, 10 de maig del 2019

Per aquest cap de setmana he previst una sortida a la Costa Brava, concretament a L'Escala, on feia molts anys que no hi anàvem. Per sort, avui plego a les 15h i en Xavier tampoc treballa a la tarda, amb la qual cosa en quant arribo a casa acabem de carregar l'autocaravana, que en Xavier ja ha aparcat davant de casa, i agafem la C-32 direcció Girona.

A les 19h ja hem arribat a L'Escala i seguim les indicacions per arribar a la zona de pernocta que hem escollit amb l'aplicació Park4Night. Es tracta d'un pàrquing situat al costat de les ruïnes d'Empúries. A l'estiu és de pagament i no es permet la pernocta, però al mes de maig no hi ha cap problema.

Ens costa una mica trobar un lloc adient per passar la nit. La zona més planera ja està plena d'autocaravanes, així que ens enfilem a la part superior, casi a tocar a la carretera, i col·loquem una falca per anivellar l'autocaravana.

Com que el dia es va allargant i fa una tarda molt maca, decidim anar a fer una passejada fins a la platja. De seguida trobem un sender que, en direcció Nord, ens porta fins a Sant Martí d'Empúries. La passejada és molt agradable. No fa gens de fred i no trobem gaire gent pel camí. Segur que a l'estiu això deu ser com les Rambles i per tant ho gaudim al màxim.

El camí passa per davant de les ruïnes d'Empúries i ens permet imaginar com d'important va ser aquesta localitat a l'era dels grecs.

Quan arribem a Sant Martí ens trobem amb una plaça amb diversos restaurants i l'església parroquial de Sant Martí

Tot i que l'actual construcció es va iniciar l'any 1507, la gran façana exterior no s'assembla gens a altres esglésies de l'època. Com a elements ornamentístics només té una portalada d'arc apuntat, molt senzilla, i un rosetó.

Ens acostem per veure-la, doncs la porta exterior de fusta està oberta, però a l'interior ens hi trobem una gran porta de vidre tancada amb instruccions per il·luminar l'interior previ pagament d'un o dos euros. Per desgràcies, hem sortit de l'auto sense cèntims, així que intentem esbrinar què hi ha a l'interior acostant-nos als vidres.

Mentre estem ben enganxats, se'ns acosta una persona del poble i, molt amablement, encén els llums i ens explica una mica la història del temple. Es tracta d'una església d'una sola planta i, com a tret característic, destacaria que no té cap torreó, però a la mateixa façana es poden observar quatre campanes de diferent mida. Definitivament és una construcció molt curiosa.

Imatge extreta de la web de la Parròquia de Sant Martí
Donem les gràcies i, després de fer un volt per Sant Martí, tornem tranquil·lament a l'autocaravana on passem una nit molt tranquil·la, doncs la carretera que tenim al costat no té gens de trànsit al vespre.

Dissabte, 11 de maig del 2019

Ens aixequem no massa d'hora i esmorzem tranquil·lament. Abans del migdia veiem una altra autocaravana que entra al pàrquing i s'acosta on estem nosaltres, fins a col·locar-se ben enganxats. Mentre en Xavier va renegant que ja està bé, que no cal que es posin tan a prop i està a punt de sortir per demanar que no s'enganxin tant, jo somric doncs sé que són uns amics nostres d'Olot amb qui havia estat en contacte per WhatsApp durant la setmana... Es tracta d'en Joan i la Carme, o Nanan pels membres de Totcamping.

Un cop superada la sorpresa inicial i després dels petons, abraçades i ensenyar-nos mútuament les nostres autocaravanes, ens anem a fer una passejada fins a L'Escala. Fem una bona caminada (uns 8km segons Google Maps) i a la tornada fins i tot ens plou una mica. La veritat és que fa un dia ben rúfol...

Tot i això, al final dinem tots plegats fora de les autos. I sí, ja sabem que en teoria no es poden treure taules i cadires, però només ho fem puntualment per dinar. Després tornem a guardar-ho tot.

A la tarda tornem a fer una bona passejada. Primer anem direcció Sant Martí d'Empúries, però no fem tant de tros com el dia anterior. Després decidim acostar-nos fins al Lidl que hi ha a l'entrada de L'Escala, doncs hem de comprar aigua per beure, que hem fet curt.

I així entre passejades, converses i riures acabem de passar el dia tots quatre.

Diumenge, 12 de maig del 2019

Avui s'ha aixecat un dia ben clar, ideal per anar a prendre el sol a la platja. Aquesta és la primera idea que tenim fins que ens adonem que amb el nou dia també ha arribat la tramuntana 😓.

Ens deixem aconsellar per en Joan i la Carme i decidim anar tots junts a Sant Pere Pescador amb la idea de fer una passejada per la vora del riu. Aparquem les autocaravanes al costat de l'oficina de Turisme però, quan baixem, ens adonem que aquí la tramuntana encara és més forta.

Després de veure quines possibilitats tenim decidim que potser dins d'alguna població no es notarà tant el vent i posem rumb a Peratallada. Allà aparquem en un dels pàrquings que hi ha a fora el poble i que ara, en temporada baixa, és gratuït. A més, al final del pàrquing hi ha algunes places per a autocaravanes. Us deixo aquí l'adreça del Park4Night.

Així que aparquem les dues autos i ens dediquem a passejar tranquil·lament pel poble. És veritat que dins la població el vent no es nota tant i gaudim molt de la passejada. Peratallada és d'aquells pobles que val la pena visitar-lo en temporada baixa, quan els carrers estan casi buits i no hi ha gaires comerços oberts. Segur que a l'estiu deu ser una bogeria!

Tornem al pàrquing a dinar. La nostra idea és dinar tots junts fora de les autos, però el fort vent ho impedeix i acabem cadascú a la nostra "caseta". Després de dinar i la becaina, ens acomiadem d'en Joan i la Carme i iniciem, també nosaltres, la tornada.

Abans però fem una petita parada a Palau Sator i el visitem ràpidament.

No és gaire tard. Com que hem de buidar els dipòsits i el WC miro ràpidament Park4Night i veig que a Caldes de Malavella hi ha una àrea d'autocaravanes amb 4 o 5 places, però amb tots els serveis. La idea és aprofitar per visitar el poble i buidar els dipòsits abans de tornar a casa però, quan hi arribem, resulta que s'està celebrant una festa i el carrer d'accés a l'àrea està tallat. Preguntem a un policia municipal com podem arribar-hi i la única manera és fer un tros en direcció prohibida, cosa que fem amb el "beneplàcit" del policia. Però ben bé no hi ha altre manera.

De totes formes, l'àrea està plena. No sabem si és habitual o degut a la celebració, i l'únic que podem fer és buidar els dipòsits i tornar xino-xano cap a caseta.

Total quilòmetres recorreguts: 307.

I aquí teniu el vídeo!!!