SORTIDETA DE TARDOR - primer aniversari de La Pelotilla II

Dijous, 5 de desembre 2019

Fa un any, per aquestes dates, estrenàvem l'autocaravana amb una sortida al Delta de l'Ebre. Aquest any escollim una destinació propera: Miravet (Ribera d'Ebre) i La Fatarella (Terra Alta), terres d'oliveres, vinyes i ametllers.

Aquest matí hem sortit no massa aviat, tampoc massa tard. Tot just eren les 10:25 quan hem tret l'auto del parking. El vent que feia a Mataró era una mica fort, però per sort només bufava a la costa.

El trajecte fins a Miravet, on som ara, ha estat planer. Una mica de retencions a la sortida de Barberà i pluja contínua, però no massa intensa, des de Reus.

I tot just ara passem la tarda als peus del castell de Miravet, que hem visitat abans de dinar, mentre sentim la música de la pluja al sostre de la Pelotilla. Passarem la nit i esperem que demà el dia millori i poguem visitar la zona.

Divendres, 6 de desembre del 2019

Tot i que la idea era aixecar-nos aviat per veure sortir el sol, la boira ho ha fet del tot impossible. Ja que hem matinat (però no gaire...) aprofitem per fer un tros d'un dels senders de la Batalla de l'Ebre, en concret, un itinerari de 4km que ens hagués portat fins a Miravet, però que només hem fet fins a la meitat, aproximadament. Això sí, les vistes són espectaculars.

Passejant per la serralada no puc deixar de pensar en les condicions tan dures que van tenir que afrontar els combatents durant aquesta llarga i sagnant batalla. Tan de bo no torni a passar mai més.

Tornem al castell i baixem fins al poble, ben a poc a poc per l'estreta carretera que baixa des del Castell fins a Miravet. Val a dir que també hi ha un caminet força costerut, però per avui ja hem caminat prou pel "monte".

Un cop a Miravet passegem pels seus carrers, plens d'indicacions relatives a la Guerra Civil i a inundacions sofertes en el passat degut a la pujada de cabdal de l'Ebre. Algunes van arribar fins al 2n pis dels habitatges!

També ens acostem a veure el "Pas de barca" on tenim un petit ensurt, doncs jo pensava que hi hauria espai per aparcar l'autocaravana i de sobte ens trobem amb aquest senyal:

Tot just ens dona temps de frenar i canviar de sentit, doncs la carretera acaba sobtadament al propi embarcador, sense donar gaire temps a reaccionar.

Estem una estoneta xerrant amb el noi que porta el transbordador que travessa el riu. És un sistema únic, doncs es tracta d'una embarcació formada per dos llaguts que travessen l'Ebre simplement amb la força del corrent. Segons ens explica el noi, poden carregar fins a 7.500kg, però en teoria no poden utilitzar-lo autocaravanes, doncs l'assegurança no ho cobreix. A banda de l'assegurança, hi ha un parell de problemes afegits: si la trassera de l'autocaravana és molt llarga (distància del darrer eix fins al final) sovint freguen el terra a l'entrar o baixar i poden arribar a trencar els dipòsits de grises. També, si fa vent, és molt perillós perquè la gran superfície de l'autocaravana actua com a vela.

El preu és de 3€ per a cotxes i 1€ per persona i trajecte (si no es porta cotxe). A nosaltres ens fa la passejada d'anada i tornada sense cost (i sense l'autocaravana).

Acabada la passejada seguim ruta direcció La Fatarella, que ha de ser la nostra destinació final. Fem una petita aturada al poble de Garcia, però a banda de veure per primer cop les "perxes" (passos porticats amb una casa a sobre), no hem trobat res d'interès.

Ens aturem a l'àrea d'Ascó per buidar aigües, però ens dona la sensació que l'àrea encara està en construcció, doncs tot i que hem pogut buidar el wc sense problemes, no podem netejar-lo ni veiem clar on buidar les grises. Tampoc hi ha cap aixeta per omplir. Cada dues places hi ha un armari amb (suposadament) toma de llum, però estan tancats amb clau. Val a dir que dies abans jo havia enviat un correu a Turisme d'Ascó demanant si estava operativa i encara espero resposta 😒

Carrer de Garcia

Arribem a La Fatarella cap a les 14:30h i dinem tranquil·lament mentre arribaven els nostres amics, en Tonio i la Carme, que hi eren des del matí. Després de dinar tenim un petit problema amb el poti, que no obre la portella. Després de desmontar-lo en part i buscar vídeos a Youtube (cosa bastant impossible, doncs a La Fatarella no tenim gens de cobertura) trobem la solució posant una mica d'oli a la tapa. Ara va fi com mai!

L'endemà te lloc la XXI Fira de l'Oli, i dediquem la tarda de divendres i el dissabte a visitar el poble, amb racons molt bonics i una església que impressiona més per fora que per dins.

Església de Sant Andreu

Ermita de la Misericòrdia

Diumenge, 8 de desembre del 2019

Com que ja hem vist prou el poble, decidim anar tornant i aturar-nos a dinar a l'àrea del Celler El Masroig. A la sortida de La Fatarella ens hem despistat i hem tornat per la carretera d'Ascó, quan el més ràpid era tornar per Mora d'Ebre, com han fet en Tonio i la Carme. No tindria més importància si no fos perquè passat Garcia ens trobem la carretera tallada per un accident. Per indicacions del mosso d'esquadra que hi havia anem seguin un cotxe que ens porta per una pista forestal fins a la N-420. Tota una aventura amb l'autocaravana!

El Celler te un espai habilitat per a autocaravanes (5 places) a tocar del poble. Fem una petita compra a la cooperativa i passegem pel poble fins l'hora de dinar, quan tornem al parking. Fem un petit aperitiu i després de dinar ens acomiadem d'en Tonio i la Carme, que tornen cap a Barcelona abans que nosaltres.

Un cop ben dinats i descansats, enfilem la tornada a casa que fem força tranquils, només amb alguna petita retenció sense importància.

Ens queda pendent fer una visita més en profunditat a la Terra Alta. Visitar Corbera, El Pinell de Brai i altres poblacions que han quedat a la butxaca de temes pendents. A la primavera potser?

I a pensar en la propera!

1. Precioso viaje y una narración extraordinaria, felicidades wapa y ahora como dices a por la próxima. Besitos