VACANCES 2019 (Cap. 3) - Dinan

Dilluns, 5 d'agost del 2019 (vespre)

Un cop ens acomiadem dels nostres amics, posem rumb a Dinan. A l'aplicació de Park4Night hem vist dues possibles ubicacions, una dalt del poble i l'altra al costat del riu. Donat que segons sembla per accedir a la de dalt s'ha de passar per sota una arcada una mica justa d'alçada, poso al GPS les coordenades de la que està al costat del riu i que, de fet, està al municipi de Lanvallay.

Tot i escollir l'aparcament a priori més senzill, passem una mica de nervis al travessar el port fluvial, doncs és un carrer força estret però molt bonic, amb cases a un cantó i vaixells a l'altra.

Es tracta d'un aparcament de pagament, però no es paga de 7 de la tarda a 9 del matí, i tampoc al migdia (de 14:00 a 16:00, si no recordo malament). Tot i que hi ha una gran explanada d'herba, ens col·loquem sota l'aqüeducte, no fos cas que plogués a la nit i ens trobéssim amb problemes per sortir.

A la sortida de l'aparcament, i només creuant la carretera, veiem un caminet costerut que s'enfila cap al poble de Dinan. També hi ha una parada de microbus gratuït, però no hi ha massa freqüència i tampoc sabem ben bé on ens deixarà, així que decidim pujar pel camí, que tot i ser costerut no ens porta gaires problemes.

A l'arribar a dalt travessem les muralles i ens trobem amb uns jardins maquíssims i l'edifici imponent de la Basílica de Sant Salvador (Saint-Sauveur). A dins, la llum del sol que travessa els vitralls pinta les parets amb l'arc de Sant Martí.

Continuem passejant pels carrers de la part antiga de Dinan i quedem absolutament enamorats. Com que és una mica tard (potser les 7 de la tarda), hi ha poca gent pel carrer i la majoria de botigues estan tancades i això ens permet gaudir-ne d'una altra manera, i és un relax després de la gentada del matí a Saint Maló.

De tornada cap a l'autocaravana ens trobem amb un parell de famílies italianes a qui havíem conegut feia només dos dies a Saint Michel. Ens quedem mitja hora plantats al carrer, xerrant i fent-nos fotos, i acabem intercanviant-nos telèfons per continuar en contacte. Són una colla ben divertida!

La nit la passem molt tranquils i quan ens aixequem al matí ens adonem que plou, una pluja fina que ja identifiquem totalment com a pròpia de la Bretanya. Així doncs, en comptes d'arriscar-nos pel camí esperem que passi el microbus que ens passeja per tot el poble fins deixar-nos al centre de la ciutat. Des d'allà ens tornem a endinsar pels carrers de la part antiga, avui molt més animats, amb botigues obertes i turistes per tot arreu.

Comprem pa i kough aman a un forn tradicional i ens permetem quedar-nos embadalits davant de botigues i les cases típicament bretones, tot i que algunes semblen a punt de caure.

Tot baixant de nou cap al port de Lanvallay surt una senyora d'una casa i no podem deixar de mirar l'interior, que el té molt maco. Li diem bon jour i comencem una conversa tranquil·la, mig en castellà mig en francès, en la què ens explica que el seu avi era republicà i va anar a França després de la Guerra Civil, que era de Màlaga i que els estius els passa allà. Ens desitja bon viatge i continuem baixant.

Ens aturem a una galeria d'art (tot el poble n'està ple) i ens atrauen unes mini-pintures del Mont Saint Michel. La propietària de la galeria n'és també l'autora i xerrem una estona també amb ella. Evidentment, no podem marxar sense comprar una de les seves obres, que ara decora la nostra autocaravana.

I de tornada a l'auto mirem la planificació i enfilem cap a una nova destinació.

Pernocta i quilometratge

• Aparcament de Lanvallay (veure coordenades al post anterior)
Quilometratge total acumulat: 1.278,6

I aquí teniu el vídeo!!!