VACANCES 2019 (Cap. 4) - Cap Fréhel

Dimarts, 6 d'agost del 2019

Sortim de l'aparcament de Dinan cap al migdia i posem rumb cap a la Côtes-d'Armor i, més concretament, cap al Cap Fréhel. La ruta l'he anat preparant amb una publicació de la revista On Road Magazine dedicada exclusivament a la Bretanya francesa i val a dir que, de moment, no hem tingut cap decepció.

Arribem a l'aparcament abans de dinar i fem un mos abans de sortir a caminar. Hi ha un parking específic per a autocaravanes però està prohibit pernoctar. L'estada màxima és de 5 hores, temps més que suficient per explorar la zona.

Fa un dia ben maco, tot i que al matí plovia a Dinan, així que agafem els barrets, una mica d'aigua i ens endinsem a descobrir la zona. Hi ha caminets per tot arreu. La majoria de la gent (i n'hi ha força) fan la mateixa ruta circular, però si s'agafa qualsevol altre que no sigui aquest es pot caminar amb molta més tranquil·litat. A més, és impossible perdre's perquè la baixa vegetació sempre deixa visible el far.

Cap Fréhel
Es tracta d'una zona on la vegetació està protegida i no es pot caminar per qualsevol lloc, però tot i això té molt d'encant.

Un cop fetes les fotos i la passejada de rigor ens dirigim Fort la Latte. És una edificació situada en una altra punta de la península de Fréhel, i on s'han gravat algunes pel·lícules. No és que siguem molts "pel·liculeros", però té bona pinta i es pot visitar. Quan anem arriban, veiem una gran gentada i una esplanada molt gran preparada com aparcament. Tot i que és gran, està molt plena però aconseguim trobar lloc. Pel que sembla, hi ha una fira medieval. Ens dirigim cap al Fort, però s'ha de pagar l'entrada de la fira (uns 10€ per cap), i com que només volíem fer unes fotos decidim no entrar-hi, doncs de fires ja n'hem vist unes quantes i totes acaben sent iguals.

Anem a buscar el GR que havíem estat fent des de Cap Fréhel doncs, en teoria, es pot anar fins al fort per aquest camí, però finalment no acabem de veure-ho clar i només fem alguna foto de ben lluny. Haurem de tornar un altre any per visitar-lo amb calma.

Fort la Latte
Ara ens dirigim cap a Binic, on tenim intenció de pernoctar. Tot i que el GPS ens envia per carreteres interiors, intentem no fer-li gaire cas i anar per la costa, que sempre és més entretingut.

A mig camí veiem un camí indicat que baixa cap a una platja, la platja de La Fosse, i una mica més endavant trobem un aparcament on podem deixar l'autocaravana.

Quan arribem, la marea està baixa i s'ha de caminar molt per arribar a pet d'ona. Tot i que fa vent, hi ha gent banyant-se (la majoria amb neoprens) i jo només m'atreveixo a mullar-me els peus. És el primer contacte amb l'Atlàntic, i l'aigua està gelada.

Tornem a agafar la carretera cap a Binic. Intentem arribar no gaire tard doncs, segons hem llegit, cap a les 7 de la tarda ja es solen omplir totes les zones de pernocta. De fet, agafem un dels darrers llocs que queden. L'àrea no té gens d'encant (no tinc ni fotos), un descampat amb aparcaments mínimament delimitats i un espai per buidar i omplir aigües, on al matí es forma una bona cua. A més, la pressa d'aigua no té cap tipus de rosca i has de fer veritables invents per omplir els dipòsits... Tot i això, passem una nit tranquil·la i descansem de les caminades que hem fet durant el dia. L'endemà serà un altre dia.

Pernocta i quilometratge

• Àrea de Binic: N 48°36’1.4364” W -2°50’8.3759999999997”