De la Costa Brava a la Costa Daurada

Divendres, 7 de juny del 2019

És divendres i tenim per davant tres dies de festa per sortir amb la Pelotilla. Tenim ganes de platja, però alhora sabem que el tema de la pernocta a la costa es complica quan s'acosta l'estiu, però com que encara no és temporada alta esperem no tenir problemes.

Aixi que posem rumb cap a Palamós, i més concretament cap a la plata de Es Castell, on hi ha un pàrquing amb zona habilitada per a autocaravanes, tot i que no tenim molt clar si es pot pernoctar, doncs a l'aplicació Park4Night hi ha comentaris de tots tipus.

Arribem que ja és negra nit i, com que no coneixem gaire el lloc, ens passem l'entrada del pàrquing i hem de fer maniobres amb l'autocaravana. Sort que és petita i cap a tot arreu. La zona d'autocaravanes està força plena i al final ens situem prop de l'entrada. Ja veurem l'endemà què passa.

Dissabte, 8 de juny del 2019

Hem passat una nit tranquil·la i, quan fa poca estona que ens hem aixecat, arriba el responsable del pàrquing. Paguem l'estada de tot el dia i ens preparem per passar un dia a la platja, doncs fa un bon sol i no bufa gens d'aire.

La idea és passar el dia a Cala Estreta. Hem d'agafar el camí de ronda, que ja hem fet alguna vegada, i tenim ben bé mitja hora fins a la Cala. Ja hem anat altres vegades però, tot i això, el camí se'm fa força feixuc i al final ens aturem en una altra cala on, de moment estem sols.

Com que és molt petita, de fet no hi cap gaire gent. De fet, acabarem de passar el dia amb una família amb una nena petita i un bebé. Mirant el mapa casi segur que hem anat a parar a Cala Canyers, per si algú coneix la zona, però tampoc em feu gaire cas...

La llàstima és que no anem preparats per una platja de còdols i, entre que l'aigua encara està molt freda, i que els còdols fan mal als peus, no em mullo més enllà del cul 😄😄😄.

Cap a les quatre de la tarda ja casi tot és ombra a la cala i decidim tornar a l'autocaravana per fer la becaina. Després passegem una estona pel pàrquing i veiem tendalls fora, taules, cadires... Nosaltres no tenim clar que es pugui treure res, al cap i a la fi és un pàrquing, però tampoc sembla que ningú els digui res.

A la tarda anem a passejar per la platja de El Castell i fem una petita caminada pel camí de ronda. La veritat és que ens encanta la Costa Brava, sobretot en aquesta època de l'any, quan encara no està envaïda pels turistes. Fa una tarda molt agradable.

Aquesta nit el pàrquing encara està més ple. Inclús hi ha algunes campers a la zona del pàrquing de cotxes, però en aquestes dates no sembla haver-hi cap problema.

Després de sopar i de un parell de partides al "Rumi" ens anem a dormir.

Diumenge, 9 de juny del 2019

Avui el dia s'aixeca mig tapat, per tant ens en podem oblidar de la platja, així que hem decidit anar al camping Palamós, on fins Sant Joan tenen una oferta per Autocaravanes i campers (Zona Camper, que li diuen) que surt molt bé de preu (14€ sense llum, i 17€ amb llum). Si no m'equivoco, és la primera vegada que anem amb camping amb la Pelotilla.

Aprofitem l'estada al càmping per fer neteja a fons amb l'aspirador i, a la tarda, per passejar pel poble, que en Xavier coneix prou bé. Precisament al càmping Palamós és on ell va començar a fer càmping amb la seva família, amb una tenda de campanya que ben aviat van canviar per una caravana.

Dilluns, 10 de juny del 2019

El mini-pont s'acaba i decidim dinar al restaurant del càmping, on tenen un menú força bé de preu (segurament en temporada alta els preus seran uns altres), i cap a les 5 de la tarda comencem la tornada cap a casa.

En total, han estat uns 180 km recorreguts.

Revetlla de Sant Joan

Fa unes setmanes vam decidir que passaríem la revetlla a la Costa Daurada, concretament a l'Àrea 340. Vam fer la reserva una setmana abans, per si de cas, així que divendres sortim tranquils, doncs sabem que l'àrea està oberta fins tard.

L'Àrea 340 és una gran descoberta. Per anar a l'estiu és ideal, doncs està a una pineda, amb la qual cosa l'ombra està garantida, i a prop de la platja com per anar-hi caminant. A més, abans d'anar-hi investiguem una mica i descobrim que, a uns 15 minuts en bicicleta, hi ha una platja naturista, com ens agrada a nosaltres, o sigui que no hi ha res més a dir.

El dissabte dediquem el dia a passejar per la zona. Anem en bicicleta fins a la platja nudista que hem vist al Google Maps i és una gran descoberta. Està delimitada i hi ha poca gent, tot i que a pet d'ona no deixa de passar gent passejant amunt i avall. Ens sentim una mica observats 👀👀Tot i així, podem fer un bon bany, doncs l'aigua està a una temperatura molt agradable.

Per la tarda ens acostem fins al Roc de Sant Gaietà fent tota una passejada molt agradable pel Passeig Marítim on, a més, hi ha paradetes d'artesania, pareos, etc.

El Roc de Sant Gaietà és un poblet curiós. De fet, en realitat és un poble de pescadors artificial, doncs mai han viscut pescadors. Va ser construït a finals de la dècada dels seixanta, però ès molt interessant passejar pels seus carrers tot i que, alguns, estan força atapeïts.

Hem aprofitat per trobar-nos amb una companya de feina que viu a prop i fem una cervesa tots junts, fins que el capvespre se'ns tira a sobre i hem de retornar a l'àrea.

L'endemà, tot i ser diumenge, hem d'anar a comprar, doncs hem conegut les famílies que tenim al costat nostre (l'Anna i l'Eloi i la Nuri i l'Eduard) i hem decidit que farem la revetlla junts, però com que nosaltres no teníem pensat fer res especial ens hem d'espavilar per comprar coca i cava, així que ens arrisquem a anar al Mercadona de Creixell amb les bicis. Tota una aventura!!! És l'única "pega" de l'àrea, que no té cap súper a prop, tot i que potser a ple estiu sigui diferent.

Després de dinar tornem a anar amb les bicis a la platja nudista. La veritat és que és una passejada super agradable i l'entorn està poc poblat.

Quan tornem a l'àrea, després d'una bona dutxa, anem a passejar per les paradetes del Passeig Marítim amb els nous amics, però aquest cop no arribem a Sant Gaietà, doncs ens anem aturant cada dos per tres a les paradetes i fins i tot ens comprem un pareo per la platja, que els que tenim ja comencen a estar atrotinats.

I després de sopar ens ajuntem tots a l'espai que queda entre dues parcel·les, treiem el cava i la coca, convidem a una altra família que viatgen amb camper i passen una molt bona vetllada tots junts.

L'endemà no fem res d'especial, xerrem amb els nous amics, parlem de viatges, ens ensenyem les autocaravanes, i ens intercanviem els telèfons per estar en contacte i, qui sap, potser trobar-nos més endavant.

La tornada del pont és força tranquil·la, una petita retenció abans d'agafar l'autopista, i directes cap a casa. I fins la propera!

Total quilòmetres recorreguts: 200.

I aquí teniu el vídeo!!!