Sortida al Ripollès

Amb l'excusa de què teníem una caixa-regal per anar a un Spa, a punt de caducar, hem aprofitat el cap de setmana llarg de la Mercè per fer una escapada al Ripollès. Aquí teniu el resum d'aquells dies:

Divendres, 20 de setembre del 2019

Sortim a les 17:30 direcció Planoles. Ens dirigim cap a Granollers, des d'on agafem la C-17 direcció nord.

Després de dues hores de trajecte i 141 quilòmetres arribem a l'alberg Pere Figuera de Planoles, que en aquesta època està tancat, i on tenim previst passar una o dues nits amb l'autorització de la direcció de l'alberg, a qui conec personalment. I en només dues hores passem del clima càlid de la costa del Maresme a la "fresqueta" del pre-pirineu. M'encanta aquest país!

La Pura ens ha deixat unes claus de l'alberg (del que abans era la caseta del director/a), la qual cosa és fantàstica, doncs podem aprofitar les instal·lacions sanitàries i la cuina i no gastar aigua de l'autocaravana, que no sabem ben bé quan podrem omplir i buidar.

Alberg Pere Figuera - Planoles

Passem una nit molt tranquil·la, sense que ens molesti ningú.

Dissabte, 21 de setembre del 2019

Avui teníem previst anar a l'Hotel Rural Spa Resguard dels Vents, a Ribes de Freser, però hem trucat i ens han dit que estava ple, per la qual cosa reservem sessió per dilluns al matí i ens anem a veure si caçem algun bolet, tot i que el dia s'aixecat tapat i cau un plugim prim.

Ens dirigim a un dels boscos que hi ha prop del poble, però la veritat, no tenim gaire sort. A més, cada cop la pluja és més forta, per la qual cosa decidim tornar a l'alberg i, des d'allà, anar a fer una passejada pel poble i comprar pa i alguna altre coseta.

Església de Planoles

Poc a poc, els núvols van marxant i podem dinar fora de l'autocaravana, a unes taules de pic-nic que hi ha al mateix alberg.

A la tarda, després de la becaina, agafem l'autocaravana i ens dirigim cap a Nevà. Tot i que la carretera és força estreta, no hi ha gaire trànsit i no tenim cap problema per arribar-hi. Després m'he assabentat que, en temporada de neu, hi ha molta gent que agafa aquesta carretera per evitar la Collada de Tosses. L'haurem de fer sencera en un altre moment.

Nevà

El poble de Nevà pertany al municipi de Toses i té una cinquantena d'habitants. Passegem per un dels dos carrers del poble que s'enfila fins al cementiri i observem el paisatge, maquíssim, que l'envolta. S'està fent fosc i decidim tornar a la nostra "àrea" particular, tot i que aquesta carretera es mereix una visita més endavant.

Diumenge, 22 de setembre del 2019

La nostra intenció és aixecar-nos aviat per anar a la caça de bolets, però el temps no acompanya gaire. Finalment, decidim canviar de zona i ens dirigim cap a Ribes de Freser. Des d'allà agafem la carretera direcció Campelles, tot seguint les indicacions del llibre El secret més ben guardat. Com que les explicacions no s'entenen gaire, agafem un trencall equivocat i ens fiquem per una carretera ben estreta que s'acaba convertint en pista forestal. És la segona vegada que anem "off-road" amb la Pelotilla i estic una mica acollonida.

Fem un parell d'incursions i trobem alguns bolets, res de l'altre món (n'hi ha molts d'un tipus que no estem segurs si són comestibles o no, i per prudència no els toquem). En un moment donat, ens aturem al costat de la pista i en Xavier s'endinsa al bosc durant més d'una hora. Torna ple de fang però ben content, per fi ha trobat uns quants rovellons.

Aprofitem l'aturada per dinar i seguim per la pista forestal, que finalment ens porta a Campelles. En travessar-la veig una església que val la pena visitar i aparquem l'autocaravana a l'entrada del poble, on hi ha una escultura amb el nom del poble. De sobte, s'acosten uns núvols carregats d'aigua i, en sortir de l'autocaravana, comencen a caure les primeres gotes. En Xavier decideix quedar-se i jo m'arrisco a fer una visita molt breu, perquè cada cop plou més fort. Quan torno a l'autocaravana el xàfec és considerable. Un altre lloc on haurem de tornar per veure-ho amb calma i fer alguna passejada.

Campelles

Arribem a Ribes de Freser i, seguint les indicacions de Park4Night, aparquem al costat del poliesportiu, on només hi ha un parell de cotxes.

Aprofitem la tarda per fer una passejada i endinsar-nos per les ruïnes del castell de Ribes i voltar pels carrers del poble, fins que es fa l'hora de tornar xino-xano a l'autocaravana per sopar i dormir.

Dilluns, 23 de setembre del 2019

Avui és el dia que teníem reservat per anar a l'Hotel Rural Spa Resguard dels Vents. Nosaltres no som gaire d'anar a aquest tipus de llocs, però ens van regalar, fa quatre anys, una capsa-regal i, després d'anar-ho ajornant i renovant, ha arribat el moment de gaudir-ne.

L'hotel és una preciositat i la zona d'spa també. A més, tenim la sort d'estar completament sols durant les dues hores que contempla el bonus i podem fer varis circuits dels que proposen.

Hotel Rural Spa Resguard dels Vents

Un cop acabem, ja ben relaxats, decidim anar fins a Sant Joan de les Abadesses, on hi ha una àrea gratuïta. Ens situem al primer pàrquing, que és el que està especialment habilitat per autocaravanes, i a la tarda anem a fer un tomb pel poble i aprofitem per visitar el Monestir i algun monument més. La veritat és que el casc antic val molt la pena.

I quan ens disposem a sopar tenim l'experiència més surrealista de totes les sortides que hem fet fins ara. Resulta que hem aparcat sota un gran fanal, molt alt, que il·lumina tota l'àrea. Al vespre comencem a veure unes papallones amb les ales blanques i taques marrons, volant prop de la llum (ben bé uns 15 metres per sobre de la Pelotilla), i no hi donem més importància. També veiem que algunes papallones s'han posat sobre el parabrisa, què hi farem...

Comencem a sopar i sentim un sorollet com de gotes que cauen. Ens estranya, perquè no ens ha semblat pas que hagi de ploure, i llavors aixequem el cap cap a la claraboia i veiem centenars de papallones que s'estavellen contra el sostre i les parets de l'autocaravana. Ara el parabrisa comença a estar cobert de papallones i ens agafa la paranoia. Decidim anar a aparcar al pàrquing de sobre, on no hi ha llum i pensem que no hi haurà aquest problema. Però tenim l'esglaó fora, no ens el podem deixar... Al compte de 1, 2, 3, en Xavier obre la porta (amb les llums interiors apagades) i jo agafo l'esglaó, però se'ns han colat unes quantes papallones que intentem eliminar. Arranquem l'auto i ens dirigim a l'entrada del pàrquing, i en Xavier diu :"anem a fer una volta a veure si així volen totes les papallones que tenim al parabrisa" i agafem la carretera direcció Ripoll. I les papallones no surten volant, i arribem a Ripoll i encara en tenim. Ens aturem a un pàrquing per mirar de fer-hi nit, i veiem que les llums estan envoltades de papallones. Hem de continuar. Anem travessant pobles i ens fixem com les llums fortes (camps de futbol, per exemple) estan envoltades per milers de papallones. Continuem, continuem, i arribem a Vic, on finalment ens aturem per dormir (i acabar de sopar) a un polígon industrial, al costat d'Autosuministres Vic. Almenys aquí no hi ha papallones...

Després ens assabentaríem que, el que havíem vist, era una plaga de la papallona del boix que, precissament aquells dies, feia estralls a la comarca: https://www.ccma.cat/el-temps/milers-i-milers-de-papallones-del-boix-envaeixen-ripoll/noticia/2949803/ Però de tot això ens vam assabentar després...

Dimarts, 24 de setembre del 2019

Últim dia de la sortida. Decidim anar a Vic per fer una passejada pel casc antic, que és també una meravella. Aparquem en un gran pàrquing de sorra que hi ha prop de l'estació i fem una bona passejada. A més, donat que és el meu sant decidim dinar fora i, després de voltar bastant, ens dirigim al Restaurant Mandarin, un restaurant tipus wok amb molt bones crítiques. La veritat és que dinem molt a gust i ho recomanem molt.

A la tarda comencem la tornada cap a Mataró. Ens aturem a l'àrea d'autocaravanes de La Garriga per buidar dipòsits i poc més tard ja estem a casa posant rentadores 😂.

Han estat casi 300 quilòmetres recorreguts, però molt ben aprofitats.

Ben aviat, el vídeo de la sortida disponible al canal de YouTube.