Estiu 2008

Aquest any el destí decidit amb les famílies Lliso i Patiño era Alemania, concretament la Selva Negra i zones properes. Finalment però, només nosaltres i la família Lliso vam poder coincidir en algunes etapes. Els nostres amics valencians van marxar cap a Freiburg el 31 de juliol, i nosaltres vam sortir el dia 5 d'agost. A continuació trobareu un breu relat del que hem passat junts aquest estiu.

Dimarts, 5 d'agost del 2008

Sortim de Mataró a les 7:30h, direcció Besalú on guardem la caravana, amb el cotxe fins a dalt, i això que a l'alçada de Sant Celoni ens adonem que ens hem deixat al congelador els entrepans que havíem preparat pel viatge... En una hora arribem a destí i enganxem la caravana, però quan fem les comprovacions rutinàries observem que les llums de la caravana no funcionen. Sort n'hi ha d'en Miquel, que després de fer vàries proves decideix desmuntar la pinya del cotxe fins trobar el problema: el cable de massa que estava fluix. Finalment sortim de Besalú a les 10:15h. Ens dirigim cap a Figueres, on agafem l'AP-7 direcció La Jonquera.

A la frontera no trobem gens de cua. Com ja comença a ser habitual en els nostres viatges, la cua sempre està a l'altre cantó.

Ens espera un dia llarg. A més, fa molta calor, i conforme anem més al nord la temperatura va pujant, fins arribar als 36º a l'alçada de Valence. Fem algunes parades per fer benzina, dinar o estirar una mica les cames, i també per canviar de conductor, encara que aquest cop condueixo més aviat poc, però quan em toca estar al volant en Xavier es fa un embolic amb el mapa de carreteres i acabem fent una volta d'uns 50 km.

Els nostres amics, Paco i Carolina, fa dies que s'estan a Freiburg visitant la Selva Negra. La idea inicial és que nosaltres ens dirigim cap a Lindau i trobar-nos allà el dia 6, però amb el ritme que portem en Xavier s'engresca i ens pensem que arribarem a Freiburg a l'hora de sopar, per la qual cosa canviem la nostra ruta sobre la marxa. Però la veritat és que a Suïssa les distàncies són més llargues que no ens pensàvem, i a més hi ha pujades que ens fan alentir el ritme de viatge, per la qual cosa passat Berna decidim aturar-nos en una àrea de servei de l'autopista. Són les 21:30h, però estem reventats i decidim passar la nit allà mateix, aparcats a la zona de camions. Baixem les potes de la caravana, però no la desenganxem, i mentre en Xavier es queda a dormir al cotxe, els nens i jo ho fem a la caravana.

A les autopistes suïsses ens sobta que la gent corre força, sovint per sobre del límit (que són 100 km/h), però sembla que només l'acomplim nosaltres. Això sí, a partir de les 20:30 trobem molt poc trànsit, encara que a l'àrea on ens aturem a dormir hi ha força moviment.

Detall despeses:

Peatges - 80,85€
Vinyeta Suïssa - 60,00€ (-10 FS que ens tornen de canvi)