VACANCES 2019 (Cap. 1) - Mont Saint Michel

Divendres, 2 d'agost del 2019

Aquesta etapa cobreix el trajecte des de Mataró fins al Mont Saint Michel. El trajecte l'hem fet en dos dies.

Sortim de Mataró després de dinar (cap a les 5 de la tarda aproximadament). En Xavier ha portat l'autocaravana davant de casa i, quan arribo de la feina, només queda acabar de carregar-la i començar el viatge.

Com que tenim per davant una tirada llarga bàsicament per autopista, agafo jo l'autocaravana. Just abans d'entrar a la C-32 tenim el primer contratemps: la porta de la nevera, que no anava molt fina, s'obre i tot queda "desparramat" per terra, incloent uns ous. M'aturo just abans de l'entrada i mentre endrecem el desgavell s'atura un noi amb una furgoneta més endavant i ens pregunta si necessitem alguna cosa. Comencem bé 😏. Per sort, podem fer una reparació provisional:

El viatge el fem tranquils, sense retencions en el nostre sentit de la marxa. Abans de la frontera ens aturem per omplir el dipòsit i enfilem cap a l'autopista A-9, ja a França.

Continuo conduint jo. He buscat algunes àrees d'autocaravanes abans de Toulouse però hauríem de sortir de l'A-61. Arribem a l'àrea de servei la Frontonnais, ja passat Toulouse, que és negra nit. La meva idea és aturar-nos allà per sopar una mica i fer canvi de conductor per apropar-nos una mica més a Bordeus, però els plans estan per desfer-los i al final dormim allà mateix, força tranquils.

L'endemà ens llevem ben aviat, el sol encara no ha sortit però ja comença a haver-hi trànsit per l'autopista que ens desperta. Esmorzem una mica i comencem de nou la ruta, aquest cop conduint en Xavier. He sentit parlar tant dels embussos de Bordeus que casi tinc una decepció en no trobar-nos cap. Això sí, l'autopista A62 en direcció Sud està ben col·lapsada!

Fem un parell d'aturades més per repostar combustible i dinar (àrees de Saugon i Removille-Est) i a les 16:00h arribem a l'àrea d'autocaravanes de Beauvoir. Estem molt cansats, però no puc esperar més i anem xino-xano fins a Saint Michel. En una revista havia llegit que hi havia un bus des del poble fins a Saint Michel, però mirant els horaris només passa cada hora i decidim caminar. No sabem que hi ha un sender al costat del riu que permet fer el mateix trajecte i anem per la carretera, però crec que tampoc fem tanta volta.

No sé ben bé com seria fa 13 anys, però ara hi tenen un bon negoci muntat al parking del Mont Saint Michel. Hi ha com 8 o 9 parkings delimitats, amb entrades independents. Ens fixem que el parking 8, el que queda més allunyat del Mont, és per autocaravanes i es paga per 24 hores d'estada. És una mica més cara que el de Beauvoir, però estàs a 5 minuts de las "navettes" que et porten fins a l'entrada de Saint Michel.

Ha valgut la pena esperar 13 anys! M'he emocionat força i m'he enrecordat de les paraules del cirurgià abans que fes efecte l'anestèsia: "El Mont Saint Michel no es mourà".

La tarda és grisa i a estones plovisqueja, potser per això no trobem massa gent al monument. Com que per horari no ens quadra fer la visita guiada a l'abadia, fem una visita lliure però que ens permet veure un espectacle de so i llums a l'interior.

Després de la visita comencem la tornada. En Xavier es vol quedar fins a la nit, però jo estic pensant que hem de tornar per la carretera (encara no sé res del caminet que porta fins a l'àrea) i ens espera una bona caminada.

L'endemà decidim anar a fer una volta pel poble on està l'àrea, però tampoc descobrim res digne de veure. Hi ha un mercat de segona ma al costat del riu i allà descobrim el camí que va fins al Mont Saint Michel, per anar-hi tant en bici com a peu. Després de dinar encara no sabem ben bé què fer. La primera opció és tornar a Saint Michel en bici, però no acabem de veure clara la previsió i comença a fer ventet que pot molestar força, i anar-hi caminant ho descartem, ahir vam quedar baldats. Per tant, com que a les 16:00h se'ns acaben les 24h de l'àrea decidim anar amb l'autocaravana fins al parking de Saint Michel.

És la millor opció, tot i que sigui una mica més car que el de Beauvoir, però ja estàs allà mateix. Aprofitem la tarda per passejar per les botigues, doncs la idea és anar-hi de tarda-nit al propi Mont Saint Michel. A més, és un dia on la marea es preveu força alta cap a les 11 de la nit. I així és. De fet, per una estona és impossible accedir a l'entrada sense mullar-se els peus.

A la mitjanit tornem a l'àrea per dormir. L'endemà comença la nostra ruta per la Bretanya, però això serà un altre capítol.