VACANCES 2019 (Cap. 2) - Saint Malo

Dilluns, 5 d'agost del 2019 (matí)

Ahir vaig publicar algunes fotos a Facebook del Mont Saint Michel i vaig rebre un missatge per WhatsApp de la Marta (coneguda als fòrums com Matrix). Estan de tornada del seu viatge i l'endemà tenen previst anar a dinar a Saint Maló. Com que era una de les visites que teníem previst fer, decidim trobar-nos allà.

Així que avui, en quant ho hem recollit tot, i després d'un últim cop d'ull al Mont Saint Michel, posem rumb a la nova destinació.

Parem primer a Pontorson, doncs hem vist que hi ha un Lidl i hem de reposar alguna cosa. Quan arribem al parking veiem un parell d'autocaravanes amb tota la pinta d'haver-hi pernoctat. No sembla mal lloc, queda anotat per a la propera vegada que hi anem per aquí. També posem benzina i ja iniciem el trajecte cap a Saint Maló, que no està gaire lluny, uns 40 quilòmetres.

Posem al GPS l'adreça d'un parking que surt a l'aplicació Park4Night i un cop hem arribat, donat que la Marta i en Pere ens avisen que arribaran més tard del previst, decidim anar a visitar Saint Maló. Molt a prop del parking hi ha una parada de bus que ens deixa davant de la porta d'entrada a la ciutat antiga. Si no m'erro, el bus és gratuït amb el tiquet del parking, molt bona idea!

Tenim una sensació agredolça de Saint Maló, potser no és el millor dia per visitar la ciutat. A banda del temps, que cada cop es va tancant més, els carrers estan plens de botiges amb la mercaderia al carrer, venent el que sembla rampoines de fa 20 anys. Els veïns de la ciutat també aprofiten per vendre tot allò que han anat guardant sense fer servir, sabates usades (molt usades), roba, vaixelles... Sembla un "garage sale" a lo gran. I com que hi ha molta gent, es fa difícil caminar pels carrers. A la que podem, sortim de les vies principals i mirem de perdre'ns pels carrerons.

De sobte trobem una sortida a les muralles. Això ja ens agrada més. La marea encara està alta i, com que no hi estem acostumats, ens sobta veure el que sembla un trampolí mar endins. Aquests bretons no hi toquen gaire, pensem.

El plugim que fins ara anava caient es fa més persistent. És una pluja molt fina, però comença a ser molesta, massa per passejar per les muralles, que no tenen cap tipus de protecció. Així que tornem "intramurs" i ens fiquem dins la catedral per descansar una mica i esperar a veure si para de ploure.

Al cap d'una estona tornem al carrer, doncs la pluja ha minvat una mica. Comencem a tenir gana i no sabem ben bé què fer, doncs la Marta i en Pere encara no han arribat i tampoc sabem quins són els seus plans. Al cap d'una estona aconseguim contactar amb ells i ens diuen que ells tenen intenció de dinar en algun restaurant (musclos i patates) i decidim afegir-nos. Els indiquem on estem nosaltres, doncs hi ha un restaurant amb bona pinta i preus força normals (Chez Tante Fernande) i aprofitem per reservar taula pels quatre.

Dinem molt de gust i, en acabat, sortim a passejar tots quatre. Amb la Marta i en Pere tornem a les muralles, ara que fa més sol que pluja, i ara que ha baixat la marea descobrim per a què servia el trampolí que havíem vist al matí:

Hi ha una piscina marítima! M'encanta. Llàstima que el dia no fa per banyar-se, almenys per a nosaltres, que estem acostumats al Mediterrani. Però gent no hi falta.

Quan tornem a entrar a la ciutat en Pere i la Marta ens descobreixen una de les meravelles de la Bretanya, els kough aman. A partir de llavors, cada cop que visitem una nova vil·la anirem testant-lo per veure quin és el millor.

Tornem junts al parking, un altre cop amb el bus gratuït. Allà els ensenyem la nostra Pelotilla i ells la seva autocaravana, que no havíem vist encara. Ens acomiadem amb petons i abraçades, ells tornen cap a casa i nosaltres ens dirigim a Dinan, on volem passar la nit, però això ja serà en una altra publicació...

Pernoctes i quilometratge

• Parking Mont Saint Michel
  • Parking Saint Maló (GPS: N 48°38’36.6036” W -1°59’38.508” / 48.643501,-1.994030)
  • Parking Dinan (GPS: N 48°27’15.8364” W -2°2’18.42” / 48.454399,-2.038450)