Destinació Galícia - dia 17: què fer prop de Cudillero

Diumenge, 16 d'agost del 2020

Els nostres amics asturians ens van recomandar un parell de pobles per visitar a la nostra ruta direcció Est i decidim dirigir-nos al primer que ens han dit: Puerto de Vega.

Puerto de Vega és un poble on encara es manté l'essència marinera de la zona, amb el seu port pesquer o l'edifici de la "lonja", on es poden fer visites guiades en èpoques normals.

L'accés amb autocaravana és força complicat, bàsicament perquè el gps ens fica pel mig del poble, amb carrers força estrets. La zona del port està plena de gent prenent sidra o cervesa i, durant uns minuts, penso que haurem de buscar on fer mitja volta i tornar a sortir, però llavors arribem al final del carrer i ens trobem amb un gran pàrquing on podem aparcar sense cap problema.

Puerto de Vega

Les aigües del port estan molt tranquil·les, doncs hi ha un parell de dics que serveixen per protegir-lo dels temporals.

Passem una estona voltant pels carrers de la zona del port,tot fent fotos als vaixells de pesca que hi ha ancorats i, com que arriba l'hora de dinar, aparquem l'autocaravana en una zona més tranquil·la del mateix port per dinar sense tant d'enrenou, sobretot perquè cuinarem fora de la Pelotilla i volem fer-ho de la manera més disimulada possible.

Aprofitem per decidir quina ha de ser la nostra propera destinació. Ens han recomanat molt visitar Cudillero, però sembla ser que el tema de la pernocta no està permesa, i localitzem un lloc proper per anar-hi i dormir, davant el "Mirador del Mar".

Des d'on hem aparcat veiem que tenim un altre accés al port, a priori més senzill que per on hem baixat inicialment, i d'aquesta manera podem sortir tranquil·lament de la població. Tot i que per autocaravanes grans no és gens recomanable, doncs es tracta d'un fort pendent amb un canvi de rasant al final on, segur, més d'una tocarà amb la part trasera, però no és el nostre cas, per sort.

Circulem per la carretera nacional N-632a i agafem la desviació cap a Oviñana, que travessem seguint les indicacions del gps. Ens dirigim al Mirador del Mar, prop del Cap Vidio. És una zona de penya-segats amb un parell de platges d'accés complicat, sobretot perquè s'ha d'anar baixant des de dalt del camí. Com ens ha explicat el nostre amic Chus, la majoria de platges asturianes són d'aquest estil. La llàstima és que l'accés al far està prohibit per autocaravanes i campers, tot i que després passejant veiem hi ha alguna furgoneta. Però de totes formes trobem un lloc pla (potser el darrer) al mateix mirador.

Platja davant Mirador del Mar

Les vistes són espectaculars, tenim la platja als peus i podem veure tota la costa. Des del mirador accedim al sender dels penya-segats que ens portarà fins al cap de Vidio, on hi ha un far. Són uns dos quilòmetres per un sender planer i abans del far hi ha un food-truck molt concorregut.

L'aventura del dia finalitza amb l'arribada d'un helicòpter dels bombers que realitzen un rescat a sota mateix del far. Pel que ens sembla veure, rescaten una persona que, suposem, s'ha vist sorpresa per la pujada de la marea o s'ha fet mal d'alguna manera. Tot i que busco les notícies a internet, no trobo res d'aquest rescat, però sí notícies de rescats anteriors a la mateixa zona. Pel que sembla, a banda de caigudes vàries, hi ha gent que es confia i puja a les roques sense pensar-hi que després no podran tornar...

Tornem tranquil·lament al lloc on hem aparcat, no sense abans fer-nos fotos en un dels nombrosos bancs que, al llarg de tota la costa, podem trobar encarats al mar.