VACANCES 2019 (Cap. 6) - Illa de Brehat

Dijous, 8 d'agost del 2019

Aquest matí deixem la platja de Plouha amb una mica de peneta. Si no fos pel problema de l'aigua segur que ens quedaríem algun dia més. De totes formes, el dia s'ha aixecat gris i no fa temps per anar a la platja, o sigui que posem rumb a un nou destí: l'Illa de Brehat.

Pel camí ens aturem a Paimpol per visitar l'abadia de Beauport. Es tracta d'una abadia fundada al 1202 i que era punt de sortida dels peregrins bretons que feien el camí de Sant Jaume. Tot i que es pot visitar (previ pagament), només fem algunes fotos per fora i aprofitem per trucar i felicitar a l'Alba, doncs avui és el seu aniversari.

Ens dirigim cap a Ploubazlanec, que és des d'on surten els vaixells per anar a la Illa de Brehat, l'única que visitarem durant aquestes vacances. També anomenada "Illa de les flors", de fet és un petit arxipèlag amb dues illes principals unides per un petit pont. La particularitat d'aquesta illa és que només s'hi pot circular en bicicleta i a peu. Els únics vehicles que ens hi trobem són tractors i algun vehicle de serveis.

Aparquem al parking de l'embarcador, doncs és l'únic on és permés aparcar autocaravanes, i allà mateix comprem els tiquets pel vaixell. Agafem els dos paraigües, perquè de tant en tant plou i resulta ser una bona pensada.

Un cop arribats a port, i després de consultats els mapes de les illes, ens dirigim cap a l'extrem més al Nord de l'illa nord, on està el Far de Paon. Sembla ser que tothom va cap al mateix lloc i aviat decidim desviar-nos per un altre camí. No hi ha cap problema, doncs està tot molt ben senyalitzat.

Ens trobem amb cartells curiosos, com un parell que diuen algo així com "Bar per mascotes" i on els peluts poden beure aigua per fer menys feixuc el trajecte. També trobem una botigueta amb productes de la terra i sense ningú que l'atengui. Tots els productes estan etiquetats i hi ha una guardiola on deixar l'import de la compra. Havia llegit que això és habitual trobar-ho a països més al nord, com Dinamarca o Suècia, però no esperava trobar-ho per aquí.

Abans d'arribar al far de Paon trobem un parell de taules de pic-nic i un edifici amb serveis, així que aprofitem per "buidar" i "omplir", i dinem allà mateix. Sort que ho hem fet ara, doncs quan ja estem arribant al far comença a caure una bona pluja (o plugim, com volgueu) i, a més, fa força vent, per la qual cosa no ens podem entretenir gaire. Fem algunes fotos i comencem la tornada.

Far de Paon
En resum, l'illa ens ha agradat molt. Tot i haver-hi força turistes, el fet de què hi hagi molts camins i rutes diferents per fer fa que la gent es dispersi per l'illa i no hi ha sensació d'aglomeració, només a l'arribada al port. El dia no ha acompanyat gaire, però també pensem que si hagués fet sol hauríem passat molta calor, o sigui que ja ho donem per bo.

Sortim del parking i ens dirigim cap a Trégastel, on hi ha una àrea per autocaravanes de pagament. És una àrea amb barrera, força gran, però tot i això quan arribem està plena. Estem una estona esperant fora, per si algú marxa, doncs necessitem buidar i omplir aigües, però no hi ha sort.

Mentre esperem, uns italians que estan omplint un bidó d'aigua que han portat amb un carretó (per tant, sense pagar res) ens diuen que podem dormir a un Super-U que està molt a prop i que hi ha unes quantes autocaravanes. Al final paguem un petit preu a la màquina que ens permet accedir a l'àrea per fer les tasques de manteniment que tenim previstes i en sortir ens dirigim al supermercat que ens havien indicat. Hi ha diferents zones on estan aparcades autocaravanes i al final trobem un lloc en un espai on hi ha 4 places especialment habilitades. En teoria, a la resta de parking es pot pernoctar però t'arrisques a que a primera hora del matí et despertin per aparcar en un altre lloc.

M'hagués agradat visitar el poble amb les bicis, però fa força vent i, a més, estem cansats de la caminadeta, o sigui que al final no fem res d'especial i ens quedem a l'autocaravana veient alguna pel·lícula i jugant al Rummi.

Dormim força tranquils i l'endemà ens despertem aviat pels camions que venen a descarregar mercaderies, però això ja serà una altra història.

Pernocta i quilometratge

• Pernocta: aparcament Super-U (Rue de Poul Palud, 22730 Trégastel, França)