VACANCES 2019 (Cap. 7) - Roscoff

Divendres, 9 d'agost del 2019

Hem passat una nit prou tranquil·la al pàrquing del Super-U de Tregastel. Això sí, a primera hora ens desperten els camions que van a portar mercaderies al supermercat. La nostra idea és fer una volta en bici per la costa, però el dia s'ha aixecat força ventós i no és gens còmode anar en bici, per la qual cosa decidim deixar-ho per un altre dia. Encara no les hem baixat de l'auto!!!

Aprofitem que estem al super per comprar pa i esmorzar i, tot seguit, posem rumb cap a la nova destinació. Estem a la costa de Granit Rosa, però encara no n'hem vist res d'aquest color 😄, així que quan, just a la sortida de Tregastel, en Xavier veu un trencall que sembla portar cap a la platja, no dubtem en ficar-nos-hi. Sembla ser el camí d'accés a una urbanització, així que deixem l'autocaravana aparcada al principi, que no molesti, i aprofitant que hi ha marea baixa passegem per la platja i per un petit troç del GR-34.

Aquest GR, a banda de ser conegut com el sender els contrabandistes, forma també part del camí de Sant Jaume, i de fet ens trobem una parella d'uns 60 anys (o més) amb motxilles i la típica conxa dels peregrins. Els desitgem bon viatge, tot i que no sabem si estan fent tot el camí o, com fa molta gent, només una part cada any.

Ha sigut una passejada curteta, potser tres quarts d'hora, però caminar entre barques ancorades a terra fa impressió! Com que no tenim ni idea de a quina hora puja la marea, tornem a l'autocaravana i, reseguint la costa, ens anem fins al Village Gaulois. Es tracta d'un parc d'oci una mica diferent. Està construït com si fos aquell poblat de la Gàl·lia on vivien Astèrix, Obèlix i tota la resta de personatges dels còmics creats per Albert Uderzo i René Goscinny. Hi ha la casa de Panoràmix, el druida, la d'Astèrix, l'espai on celebraven els banquets... Tot molt ben ambientat. I en comptes de les típiques atraccions hi ha jocs i andròmines totalment manuals.

En Xaviercingetòrix
Evidentment, és un parc per anar-hi amb els peques, però com que nosaltres dos tenim una mica el complex de Peter Pan, doncs ens ho passem força bé. A més, el parc està ple de taules de pic-nic i també hi ha un petit restaurant on fan creps i alguna cosa més (a horaris francesos, és clar), i allà aprofitem per menjar-nos els nostres entrepans.

Un cop hem dinat ens dirigim cap a Roscoff, un dels principals ports de connexió amb el Regne Unit. I es nota, doncs en el trajecte ens creuem amb molts vehicles amb matrícula de UK. Primer anem al parking del mateix port, on segons Park4Night es pot dormir tranquil·lament, però no acabem de veure-ho clar. A més, ens dona la sensació que estarà força allunyat del nucli urbà, i llavors anem cap a un altre dels punts on és possible pernoctar, el parking de l'estació. Ens costa una mica arribar-hi i trobar lloc, doncs està força ple, però després de fer un parell de voltes aconseguim aparcar.

Hi ha altres opcions, incloent una àrea de pagament, però ens sembla que aquest lloc està més ben situat per visitar el centre. També hi ha lavabos, però al vespre els tanquen.

Continua fent molt d'aire, però tot i això anem a passejar. Per sort, el centre està ben a prop de l'estació i el casc antic sembla més un poblet anglès que francès, per algunes construccions. Continuem el nostre tast de kough aman (bé, això en Xavier) i jo em compro un núvol amb xocolata ben bo.

Ara fa sol, ara plou. Això és el que passa a Bretanya dia sí dia també (potser hem tingut mala sort). Per tant, decidim tornar a l'auto abans de quedar xops. Passem per davant d'un restaurant xinés i decidim endur-nos quelcom per sopar a l'auto. Quan entrem, veiem que la majoria de taules tenen el cartellet de "reservat". Sembla un restaurant amb cert luxe. Encarreguem un arròs i uns rotllets de primavera, ara no estem per provar coses noves, però ni l'arròs és com el fan els xinesos "d'aquí", i els rotllets de primavera encara menys. Per començar, no estan fregits, i en comptes d'estar farcits de carn i verdures hi trobem gambetes i una mena de gules. Ben estrany, la veritat. No ens fa gens el pes, sobretot per la pasta que els recobreix, que és tota tova. En fi, la propera vegada anirem a un McDonalds 😁😁😁.

Aprofitem que hem sopat aviat per veure una pel·lícula abans d'anar a dormir. El vent continua bufant molt fort i pensem en una autocaravana que està aparcada sota un arbre. Jo no estaria gens tranquil·la!