VACANCES 2019 (Cap. 9) - Península de Crozon

Dissabte, 10 d'agost de 2019

Un cop visitat el poblat de Menez-ham ens dirigim a la Península de Crozon. No tenim molta informació sobre aquesta zona, però ens l'ha recomanat molt la nostra amiga Eva i potser ens hi trobem allà. Així que deixem la resta de la costa per a una altra ocasió i posem rumb Sud.

L'arribada a Crozon la fem amb força trànsit, doncs hi ha un semàfor que alenteix molt la marxa. Aprofitem per posar benzina en un super E-Leclerc però sense adonar-nos ens posem al sortidor dels camions i ens fa un càrrec astronòmic a la targeta, uns 700€ que nos ens retornaran fins al cap de 5 dies (per això no hi havia cua en aquest sortidor 😒).

Com que tota la península és un parc natural i no tenim clar el tema de la pernocta, ens dirigim directament cap a Morgat, on sabem que hi ha una àrea de pagament. Quan hi arribem només queden 3 o 4 llocs lliures, per la qual cosa podem escollir i tot.

Morgat és un poble força turístic. Té una gran platja de sorra blanca i fina (quan hi ha marea baixa) i tota mena de restaurants, bars i llocs per llogar barques i fer tot tipus d'excursions.

Fem una passejada fins al port i veiem que, allà mateix, hi ha un parking gratuït on s'estan dos o tres autocaravanes, però com que ja hem pagat a l'àrea ho haurem de deixar per un altre cop. Almenys ja ho sabem.

Veiem un sender que s'enfila per la muntanya, sembla una part del GR-34 i fem una petita passejada fins al Fort du Kador. Es tracta d'una petita fortalesa abandonada que, en temps de guerres, havia servit per protegir el port. En estranya que, tal i com són els francesos respecte al seu patrimoni, estigui tan abandonada i malmesa.

El camí continua, i té bona pinta, però hem de tornar a l'auto a dinar. Aprofitem per fer una passejada pel poble. Avui és dissabte i està força animat, però segur que en temporada baixa deu estar tot tancat...

Després de dinar ens acostem al súper que hi ha al costat de l'àrea a fer algunes compres (cervesa bretona, boníssima). Al costat hi ha una peixateria i demanem si tenen musclos, però no hi ha sort. Això sí, n'encarreguem un quilo per dilluns mateix, doncs demà és diumenge i tenen tancat.

A continuació fem una passejada per la carretera que passa just per davant de l'àrea, doncs tot sovint veiem gent que hi passa caminant i pensem que potser hi ha alguna excursió maca per la zona. Però res de res, el que hi ha és un complex turístic i el que veiem són les persones que estan allotjades i que prefereixen anar caminant al poble en comptes d'agafar el cotxe.

Passem una nit tranquil·la a l'àrea.

Diumenge, 11 d'agost de 2019

Ens aixequem i preparem entrepans per dinar. L'Eva ens ha parlat d'unes platges per la zona que volem investigar i posem rumb cap a Klergintin. Abans d'arribar al poble, i davant de la Casa dels Minerals, hi ha una zona d'aparcament on deixem l'autocaravana. Segurament també seria un bon lloc per pernoctar.

La Casa dels Minerals està tancada i no tenim molt clar quin és el camí que hem d'agafar per anar cap a l'Illa Verge, però preguntem a uns senderistes i de seguida ens indiquen el camí. Al principi caminem per una pista de sorra i, al cap d'una estona, trobem un trencall que s'endinsa entre el bosc i ens va acostant a la costa. La veritat és que hi ha força caminants i és impossible perdre's!

Quan arribem a la platja de l'Illa Verge decidim no baixar per dues raons: hi fa força vent que entra directament a la platja i l'accés és força costerut (has de baixar casi arrosegant-te). Veiem una altra platja on, per l'orientació, ens sembla que no ha de donar tant el vent i tornem enrera per dirigir-nos cap a allà. Quan hi arribem, tot i que efectivament no fa tant de vent, per baixar fins a la platja s'ha de fer amb una corda i en Xavier es queda a dalt, perquè no va ben calçat. Jo, que soc una mica "cabra", no tinc cap problema per baixar, però no em quedo gaire estona, perquè la platja és de còdols i és molt incòmode per ficar-se a l'aigua. I també em sap greu que en Xavier s'ho estigui mirant des de dalt... Així que torno i ens mengem els entrepans a l'ombra dels pins.

Tornem sense més incidències a l'autocaravana i posem rumb a Cameret-Sur-Mer. Hem vist que hi ha una àrea de pagament força gran però, tot i això, està plena així que aparquem just davant, junt amb altres autocaravanes que estan en la mateixa situació que nosaltres. Comencem a tenir el WC una mica ple, a veure com ho podem solucionar.

L'àrea està força allunyada del poble com per anar-hi caminant però, d'altra banda, hi ha un parell d'indrets per fer passejades. Molt a prop hi ha les ruïnes del que va ser la vivenda del poeta surrealista Pierre Paul Roux. La mansió va ser destruïda durant la Segona Guerra Mundial i, segons sembla, el poeta va morir de pena uns dies després. A la zona hi ha també un far però és zona militar i no podem ni tan sols fer fotos, tot i que m'atreveixo a fer-ne alguna de lluny 😎.

També hi ha una platja, la platja de Pen Had, i pensem que serà bona idea acostar-nos al vespre per veure com es pon el sol i com s'encenen els llums dels diferents fars de la costa. Abans de sopar aprofitem per fer algunes fotos d'un alineament de menhirs que tenim a tocar de l'aparcament. És curiós, però és una ínfima part del que veurem uns dies després a Carnac.

Quan anem a veure la posta de sol el cel s'ha ennuvolat i no podem apreciar-ho, però sí veiem com es van encenent els diferents fars de la costa. Llàstima que la càmera del mòbil no sigui gaire bona...

Dilluns, 12 d'agost de 2019

Avui hem de solucionar sí o sí el buidatge del WC. Ens dirigim cap a l'àrea de pagament, per veure si podem fer-ho encara que sigui pagant alguna cosa, però ens adonem que la barrera està trencada i han de venir els operaris a canviar-la, o sigui que aprofitem l'avinentesa per buidar i omplir tot de gratis 😝. En principi avui teníem previst trobar-nos amb l'Eva i en David, però ens avisen que no estaran disponibles quan ja estem arribant a Crozon, així que decidim fer la volta i tornar a Cameret per visitar-lo.

Al poble hi ha un parell d'indrets que valen la pena veure: al port mateix hi ha un museu de vaixells abandonats, que no és més que 3 o 4 pesquers que, degut a la disminució de l'activitat pesquera, han quedat en desús i que poc a poc es van oxidant a la intempèrie. Val a dir que està prohibit accedir-hi!

Allà mateix trobarem la Capella de Nostra Senyora de Romacadour (Chapelle Notre Dame de Rocamadour), amb les seves maquetes de vaixell penjades i una talla en fusta d'una Mare de Déu que ens fa pensar en Montserrat.

I per acabar, visitem la Torre Vauvan, una fortalesa que protegia l'accés al port de Cameret dissenyat pel famós arquitecte francès.

Un cop acabada la visita, i després de passejar pels carrers de cases de colors del poble, tornem a l'auto i ens dirigim cap a la Punta de Pen-Hir, un lloc emblemàtic de la costa de la Península de Crozon. Passegem tot resseguint els penyasegats i en  Xavier s'acosta fins a la gran creu de formigó en homenatge als joves que hi van perdre la vida durant la Segona Guerra Mundial.

Acabada la visita, i ja una mica cansats del vent que no para de bufar, ens dirigim cap a Postolonnec. L'Eva ens ha passat indicacions d'un lloc on podem passar la nit sense problemes i on ens trobarem amb ells aquella mateixa tarda.

El lloc és espectacular, també perquè quan arribem són casi les 7 de la tarda i no hi ha la gent que, segur, hi ha durant el dia. Així que busquem un lloc planer per deixar l'auto i passegem per la zona abans de retrobar-nos amb els nostres amics.

Dimarts, 13 d'agost de 2019

Avui tenim previst fer una sortida amb zodiac amb en David, l'Eva i la seva filla Aina. La nostra intenció és agafar la zodiac a Morgat (el dia abans l'Eva ja l'havia reservat) i dirigir-nos cap a l'Illa Verge, però aquest cop per mar.

La idea és molt bona, però no comptem amb la climatologia tan especial de la zona. El dia s'aixeca núvol i ventós, no fa gaire bona mar. De totes maneres, alguns del grup volen continuar amb l'aventura. A mi no em fa gaire gràcia, perquè em temo que passarem més fred que altra cosa... Per sort (per mi) conforme arribem a Morgat el dia va empitjorant i quan arribem al lloc on havíem de llogar la barca no tenen cap problema en anul·lar la reserva. Tenen clar que aquell dia poca cosa faran. Preguntem quin és el pronòstic per l'endemà, però aparentment és pitjor, per la qual cosa decidim oblidar-nos del tema.

Anem a fer un esmorzar junts (de fet, ja havíem esmorzat, però no ens importa repetir), i allà decidim que nosaltres marxarem ja de la zona i començarem la tornada. Ha estat una trobada curta, però intensa.

Abans de marxar, però, passem per la peixateria per recollir els musclos que havíem encarregat. Tenen molt bona pinta!!!

Abans de deixar enrere la Península tenim encara una darrera sorpresa, doncs circulant per la D887 veiem un cartell turístic relatiu a la Capella de Santa Maria de Ménez-Hom. Ens aturem en un pàrquing que hi ha a la banda dreta de la carretera. La capella no sembla res especial, però quan entrem ens quedem ben bocabadats! Les nostres fotos no recullen prou bé la bellesa d'aquest lloc.

La Península de Crozon ens ha ben enamorat, i això que només n'hem vist una petita part. Evidentment, haurem de tornar-hi!!!

Pernocta i quilometratge

• Pernoctes a l'àrea d'AC de Morgat, davant l'àrea d'AC de Cameret-sur-Mer, i platja de Postolonnec