RUTA PER L'INTERIOR DEL PAÍS BASC (2)

Segon dia de la nostra ruta per l'interior del País Basc. Avui visitem Elorrio, ens perdem pel Parc Natural d'Urkiola i acabem el dia a Vitoria.

La ruta

Oñati

A l'àrea d'autocaravanes d'Oñati vam passar una nit molt tranquil·la i l'endemà es va aixecar espectacular, un dia d'aquells que et convida a fer ruta o a passejar sense descans.

Vistes des de l'àrea d'Oñati

A més, vam ajudar unes noies que portaven una autocaravana llogada i que tenien problemes amb el bòiler. No em pregunteu com, però vaig remenar tota l'auto fins que el vaig fer funcionar. També els vam deixar un adaptador per què poguessin carregar aigua. No és el primer cas que ens trobem d'autocaravanes llogades amb només un connector de mànega, quan tots sabem que com a mínim has de portar 3 o 4. Empreses de lloguer, preneu nota, si us plau!!!

En fi, entre una cosa i altre se'ns va fer tard i no vam poder visitar Oñati (i això que hi havia mercat!), però havíem d'arribar al vespre a Vitòria, i encara teníem moltes propostes pendents!

La Pelotilla a l'àrea d'Oñati

Elorrio

Des de l'Agència Basca de Turisme ens van recomanar molt visitar Elorrio (eskerrik asko Aritz!), i va ser un encert total. El seu patrimoni medieval és únic. Cada cinc metres, literalment parlant, et trobes un palau o una casona amb el seu escut d'armes perfectament conservat. De fet, el casc històric va ser declarat Conjunt Monumental l'any 1964.

Vam entrar a la Basílica de la Concepció, construïda durant el segle XV, i que barreja l'estil gòtic amb el renaixentista. Aquestes barreges eren habituals a l'època, doncs el temps que es trigava en construir un temple d'aquestes dimensions permetia que els nous estils anessin traient el cap, poc a poc, en un mateix edifici.

La porta era oberta i l'organista estava assajant, aliè a les visites que passejàvem pel temple. Va ser un instant gairebé màgic!

Basílica de la Concepció

I després de passejar pel casc antic, el millor que podíem fer era aturar-nos a fer uns pinxos. Per poc més de 12€ vam menjar tots dos. Això és el paradís dels catalans! 🤣🤣🤣

Pinxos a Elorrio

I continuem ruta. Posem rumb a Durango per iniciar la pujada al coll d'Urkiola. Si voleu anar a Vitòria no cal que feu aquest coll, força exigent a l'ínici, amb pendents del 14% i corbes molt tancades, de les que nosaltres diem "paella", però per nosaltres era un al·licient més, doncs volíem fer una parada al Parc Natural d'Urkiola.

Urkiola

El Parc és un paradís pels amants de la natura. Hi trobem diverses rutes senderistes, de tots els nivells, zones d'escalada pels més aventurers i un Santuari que està situat al mateix centre geogràfic del País Basc.

Nosaltres vam optar per fer una passejada curta, però molt bonica, enmig d'una fageda on també hi havia castanyers, roures, bedolls... Si a la primavera ja és maco, a la tardor ha de ser una autèntica meravella.

Vam arribar fins a un mirador on, entre d'altres, podíem veure l'Anboto, un cim molt important per a la cultura tradicional basca doncs, segons la mitologia, és on resideix la deessa Mari, coneguda com la Dama d'Anboto.

Els Monts Bascos

Vitoria

I després d'omplir-nos els ulls i el cor de natura, arribem per fi a Vitoria. Tot i que l'àrea està força plena, trobem un lloc per la Pelotilla en la zona d'aparcament de turismes i ens disposem a fer una primera passejada per la ciutat.

Però deixem la nostra visita a Vitoria per a un altre article, doncs hi ha molt per veure!

On dinar?

A Elorrio vam dinar a la Taverna La Parra, a la Plaça de l'Arbre de Gernika (o Gernikako Arbola Plaza). 5 tapes (incloent un quart de truita de patates) i dues begudes per poc més de 15€, i tot boníssim!!!

On pernoctar?

Us indiquem a continuació els llocs on hem aparcat i/o pernoctat aquest segon dia de ruta per l'interior del País Basc:
  • Oñati - magnífica àrea, en un entorn maquíssim, a les afores d'Oñati. Vam dormir molt tranquils. Ubicació: 43.0275, -2.40524.
  • Elorrio - àrea d'autocaravanes a les afores, amb vistes espectaculars. No vam dormir-hi, però uns companys autocaravanistes ens van dir que era molt tranquil·la. Ubicació: 43.128399, -2.54639.
  • Vitòria - àrea d'autocaravanes ben comunicada amb el centre de la ciutat amb transport públic. Tot i estar a la ciutat, vam dormir molt tranquils. Ubicació: 42.865316, -2.685328.

Vols saber més?

Al nostre canal de Youtube trobaràs tots els vídeos d'aquesta sèrie. Et deixem l'enllaç al primer dels vídeos de la llista de reproducció. No oblidis subscriure't!!!