VACANCES 2018 - Dia 8 (Conca)

Divendres, 10 d'agost

Avui com que és dia de viatge ens aixequem aviat. Al vespre ja vam deixar algunes coses recollides i a les 8 del matí ja estem a la porta del camping. Paguem i ens dirigim cap a l'autovia A-5, direcció Sud. Tenim per endavant 445 quilòmetres aproximadament, però per sort tot el camí és autovia.

Parada tècnica per omplir dipòsit i netejar vidres

Arribem al Camping Cuenca al voltant de les 13:30h. La recepció és un petit caos, en un espai super petit conviuen la recepció i un mini-mercat (dir-li supermercat fora massa agossarat), però ens atenent aviat i ens indiquen les zones que estan més buides.

De bon principi el camping no ens fa gaire el pes, veiem molta gent fixa, amb els típics montatges de toldos i ferros, però ens anem cap al final del camping i hi trobem una zona amb gent més aviat de pas, prop dels lavabos (important per a nosaltres, que no en tenim a la caravana) i amb molta ombra. Fem la instal·lació mínima de col·locar la caravana, baixar les potes i endollar la llum i ens anem a dinar al restaurant.

Piscina del càmping

A la tarda, un cop tot al seu lloc, en Xavier i jo anem a fer un primer cop d'ull a la ciutat de Conca. Val a dir que, de moment, els paisatges ens agraden molt. A diferència de Càceres capital, on els entorns eren camps de cereals de color groc, ara estem a la serrania de Conca, amb molts més arbres i, en general, molt més "verd" per tot arreu.

La carretera que hem agafat per anar a la ciutat s'enfila per la serra i té nombrosos llocs per aturar-se i fer fotografies del paisatge. Llàstima que el mòbil no recull la realitat exactament, però estem gratament sorpresos.

Entrem a Conca per la zona del castell, dalt de tot, on hi ha un parquing gratuït i des d'on tenim una preciosa perspectiva de tota la ciutat (almenys del casc vell).

Hi ha una petita oficina de turisme, i allà ens informen que per tornar al parking podem agafar un autobús des de la plaça de la Catedral, i així ens estalviem la pujada.

Com es veu a les fotos, la ciutat vella està dalt d'un turó de roca, que em fa pensar en Castellfollit de la Roca pel tipus de pedra i com les cases s'alineen amb el precipici.

Anem voltant buscant les famoses "cases penjades" i fem unes quantes fotos pel record.

Catedral de Conca

La casa penjada per excel·lència