VACANCES 2018 - Dia 7 (Juego de Tronos)

Dijous, 9 d'agost

Avui serà un dia tranquil. Després de la pallissa de cotxe i de caminar d'ahir, no tenim ganes de fer molts quilòmetres, per tant li plantejo a en Pau, de bon matí, d'anar a Los Barruecos, una zona a uns 15 minuts de Càceres on es van gravar algunes escenes de Juego de Tronos (en Pau i jo som molt fans).

Quan preparava el viatge vaig estar en contacte amb una empresa que organitzava visites guiades, però em van dir que a l'agost no en feien degut a la calor (OMG!).

Per tant, ens dirigim cap a Malpartida de Càceres, on està "Los Barruecos". És un paratge natural declarat monument natural per la Junta d'Extremadura al febrer del 1996.

Des d'abans d'arribar a Malpartida de Càceres ja està indicat, tot i que al final costa una mica de trobar l'accés. Hem d'accedir pel que sembla una finca privada, amb vaques pasturant, però al final ho aconseguim.

Aquest és l'escenari de la batalla del Drac, amb la gran Daenerys Targaryen sobrevolant les aigües i sembrant la mort al seu pas. Quan nosaltres vam arribar només hi havia vaques, jajaja.

Està tot força ben senyalitzat, i es pot arribar amb cotxe fins a un parking i, des d'allà, voltar per la zona, tot i que com no distingim les vaques dels toros preferim no acostar-nos gaire a l'aigua.

Aquí podeu llegir com es va rodar l'escena.

Com que és aviat i el sol encara no pica gaire, proposo d'anar a Trujillo a fer una volta. Estem a uns 60 km, res a veure amb el que hem fet fins ara, i posem rumb a l'autovia A-5, direcció Sud.

Trujillo és una ciutat monumental, on destaquen el conjunt arquitectònic de la plaça Major (amb l'estatua de Pizarro), l'alcàsser àrab (que no vam saber trobar), el castell i l'església de Santa Maria la Mayor.

Plaça Major de Trujillo

Estàtua de Francisco Pizarro a la Pl. Major

Després de passejar per la plaça Mayor pugem fins al castell. Es pot visitar per dins, costa només 2 euros, però està totalment buit. Només hi ha una petita capella i es pot pujar a la muralla, que envolta tot el castell.

El castell de Trujillo

Trujillo des del castell

Quan veig el cartell de Santa Maria la Mayor deixo a en Xavier i en Pau a una botiga de "souvenirs" i me'n vaig jo sola a visitar-la. Pago 3€ per entrar, que dona dret a pujar a la torre del campanar, però com que queda poc temps perquè tanquin i, a més, no em ve de gust pujar escales, em dedico simplement a passejar per dins i pujar al cor per fer algunes fotos.

Santa Maria la Mayor

Un cop acabades les visites culturals (aquest any n'hem fet ben poques), tornem a la Plaça Major i seiem a una terrassa per dinar.

En acabar, tornem cap al càmping. L'endemà hem de marxar i volem descansar i anar preparant les coses amb calma.