Destinació Galícia - dia 13: Corme i Malpica

Dimecres, 12 d'agost del 2020

Hem tingut una nit mogudeta al far de Loxe. D'una banda, aire (però sense arribar a bellugar la Pelotilla) i pluja tota la nit. D'altre, la gent que vé en cotxe a les tantes de la matinada: arriben, fan mitja volta i se'n tornen. Hem passat la nit del lloro!

Per sort al matí deixa de ploure i, tot i que el dia està ben nuvolat, podem fer les visites previstes.

Primer ens dirigim a Corme, on fem una volta pel poble i després ens adrecem a la platja de l'Ermita. La platja està en un entorn dunar preciós. Davant l'aparcament hi ha uns llocs infantils i zona de picnic a l'ombra. Després de passejar decidim dinar aquí mateix. En el següent enllaç trobareu l'article que vaig preparar per Vanwoow sobre aquest micro-poble.

En acabat posem rumb al port però abans trobem un petit lloc a peu de carretera per poder buidar i omplir aigua. Tot i que no és cap àrea, fa el servei perfectament.

Des del port de Corme agafem el camí que va al far. És una carretera asfaltada, prou ample per no tenir problemes amb l'autocaravana. Des del far tenim una vista global de la Costa da Morte i veiem algunes creus en record de percebeiros que van perdre la vida en aquestes aigües.

És hora d'anar pensant en buscar lloc per dormir, i anem direcció Malpica. Allà costegem una mica per la carretera que va a l'Ermita de Sant Adrià, i acabem aparcant a la platja de Seaia (Malpica) on tenim previst sopar i dormir. I esperem no rebre tantes visites nocturnes!