Destinació Galícia - Dia 6: Ribadavia i Vigo

Dimecres, 5 d'agost del 2020

Hem passat una nit molt tranquil·la a Allariz. En Xavier s'ha aixecat aviat per anar a caminar per la vora del riu, que té un passeig molt agradable.

Avuí toca fer bugada, així que busco amb Google si hi ha alguna bugaderia prop de Ribadavia, que és la nostra propera destinació. Estem de sort, prop de l'àrea d'autocaravanes n'hi ha una, així que esmorzem i ens dirigim cap allà.

Agafem l'autovia direcció Ourense i anem seguint les indicacions del gps. Al cap d'uns 35 minuts ja hem arribat a l'àrea, que es troba totalment a l'ombra d'uns plataners.

És un espai gran, amb unes 8-10 places delimitades per troncs. L'estada màxima és de 72 hores i és gratuïta. La bugaderia està força a prop, però el camí fa pujada i apreta el sol.

A la bugaderia hi ha una rentadora de 12kg (3€), una altra de 19 (6€) i dues assecadores (2€ 16 minuts, 1€ 8 minuts, i mentre es fa la bugada aprofitem per dirigir-nos a l'Oficina de Turisme, on ens faciliten un mapa i informació de la zona.

Ribadavia deu el deu nom al riu Avia, que travessa la població i s'uneix allà mateix al Miño. El casc antic té unes quantes esglésies d'origen romànic i encara conserva l'antic barri jueu. En total hi ha 8 esglésies iTi 3 parròquies!!! També hihhi un castell que es pot visitar pagant una entrada, però simplement ens dediquem a passejar pels carrerons. L'església de Sant Joan, del segle XII, és l'única que trobem oberta i podem fer algunes fotos de l'interior.

Aviat hem de tornar a la bugaderia, on posem la roba a l'assecadora i ens esperem que acabi el cicle per tornar a l'àrea a deixar la roba i continuar la passejada.

Val a dir que des de l'àrea mateix hi ha un camí que ens porta fins a la Porta Nova de la muralla, en ple barri jueu.

Anem buscant l'ombra dels carrers, doncs el sol cau a plom. Segurament estem prop dels 40 graus!

Trobem algunes places porticades amb taules i cadires dels pocs bars que hi ha oberts. Aquest estiu post-covid és ben estrany.

Ribadavia també és considerada la capital gallega del vi i disposa d'un museu del vi (que no visitem) que té la finalitat de recuperar, documentar, conservar i difondre el patrimoni vitivinícola de la regió.

El camí del vi, des de Ribadavia fins a Compostela, és l'antiga via romana que partia de Braga, a Portugal, fins a Compostela, passant per Ribadavia. Des d'aquí, els peregrins portuguesos seguien l'antic camí dels traginers q portaven el viivi a Compostela, on entraven per la Porta de Mazarelos, essent un dels camins més antics que encara es conserven.

Però no som gaire de vi, nosaltres. I a més, s'acosta l'hora de dinar, així que passem pel supermercat a fer algunes compres i tornem a l'àrea.

Després de dinar, i veient que, tot i que estem a l'ombra encara fa molta calor, anem amb l'autocaravana a l'àrea recreativa de Veronza. És un espai al costat del riu Avia habilitat amb taules de pic-nic, barbacoes i zona de bany.

Quan aparquem deuen ser les 16:30 i hi ha molt poca gent. Trobem un espai per estendre el pareo, tot i que el millor és anar amb cadires, i no triguem en ficar-nos al riu d'aigües cristal·lines, i amb molt bona temperatura. Estem al paradís fins prop de les sis, quan comencen a arribar famílies amb nens i s'acaba la pau. Com que tenim pensat dormir a Vigo, tornem a l'àrea per buidar i omplir i ens dirigim a la nova destinació.

Tenim un amic a Vigo, Alejandro àlies Cormoran, que ens ha indicat un pàrquing al passeig Marítim on, segons ell, podem pernoctar. Però a l'arribar trobem senyals de prohibició i acabem aparcant al mateix passeig per trobar-nos amb el nostre amic i fer una cervesa tots tres.

En acabat explorem una altra zona, a segona línia, on segons ell està previst fer una àrea pública i, veient que hi ha lloc i que hi ha un parell d'autocaravanes, no triguem en tenir la Pelotilla aparcada.

Són casi les 10 de la nit i el sol està a punt de pondre's. Ens acomiadem de l'Alejandro i el seu fill Guille, i correm a la platja per fer fotografies del nostre primer capvespre marítim. Estem encantats de tornar a veure el mar (bé, de fet és l'oceà), ja el trobàvem a faltar.

Demà hem quedat a les 10 amb Alejandro que ens portarà a algun lloc, no ens queda gaire clar, així que sopem alguna coseta ràpida i aviat estem al llit. No se sent ni un sol soroll!