Destinació Galícia - Dia 14: A Corunya i Betanzos

Dijous, 13 d'agost del 2020

Hem passat una nit molt tranquil·la a la platja de Seaia, a Malpica. La ruta d'avui ens porta fins A Coruña, per visitar un familiar a qui fa anys que no veiem.

Hem fet un dinar de menú (8,5€) al final del carrer Barcelona, i després caminem una mica per la zona, baixant a peu fins al port i tornant en bus fins on tenim aparcada l'autocaravana.

Un cop ens acomiadem, anem amb l'autocaravana fins a la Torre d'Hèrcules. La Torre d'Hèrcules és un far de 57 metres d'alçada i gairebé 1900 anys d'antiguitat. És l'únic far romà del món que continua en funcionament. Segons la llegenda, Hèrcules va arribar en barca a les costes dels voltants de la torre i allà va enterrar el cap del gegant Gerió després de derrotar-lo en combat.

L'accés a tot l'entorn és gratuït, però si es vol accedir al mateix edifici s'ha de comprar una entrada (3€) al centre de visitants, situat al costat del pàrquing més proper a la torre.

Abans d'arribar-hi veiem un pàrquing per autocaravanes, però passem de llarg i finalment podem aparcar en el més proper. De totes formes, no acabem de veure clar el tema de la pernocta, així que decidim fer una visita ràpida, sense entrar al far, i posar rumb cap a la nova destinació: Betanzos.

Arribem sense problemes a l'àrea d'autocaravanes, situada molt a prop del casc antic. Decidim sopar primer i visitar-la al vespre, tot i sabent que trobarem els comerços tancats.

He estat buscant informació sobre Betanzos i llegeixo que la seva fundació, tot i que no exactament a la mateixa ubicació que ara, data d'època romana, quan era coneguda com a Flavium Brigantium. Al segle XV va obtenir el títol de ciutat i, a més, va ser designada capital de província pels Reis Catòlics, i aquesta va ser l'època de major esplendor de la ciutat. De fet, el casc antic està declarat Conjunt Artístic-Històric. També és coneguda com "Betanzos de los Caballeros", o sigui que l'hem de visitar sí o sí.

I així ho fem, després de sopar (i amb una mica de mandra) travessem el pont peatonal per sobre el riu i ens dirigim cap a l'entrada, mitjançant una de les portes que delimita la muralla.

Ens trobem amb una pujada impressionant (cada cop tinc més clar que no hi ha pobles plans a Galícia) i voltem pels carrerons sense cap destinació fixada.

Així ens trobem davant l'església de Santa Maria del Azogue i, al costat, l'església de Sant Francesc, dos clars exemples del gòtic gallec.

Seguim caminant i arribem a la Plaça de la Constitució, amb l'imponent Torre del Rellotge adosada a l'església de Santiago, l'edifici de l'ajuntament i antics pazos i cases porticades que conformen una bonica plaça.

Els carrers, tot i l'hora, no estan buits, doncs hi ha nombroses terrasses plenes de gent.

Aconseguim retornar a l'autocaravana sense perdre'ns (gràcies a Google maps i el meu sentit de l'orientació 😅) i passem una nit molt plàcida.

Sens cap mena de dubte, Betanzos és un destí molt recomanable!

Quilometratge total acumulat: 1.860,7 km

Pernocta: àrea d'autocaravanes de Betanzos (gratuïta). Park4Night.